UA / RU
Підтримати ZN.ua

Дивна дипломатія

При перевірці пасажирів рейсу AEW-445 (Одеса—Домодєдово), з’ясувалося, що на борт літака через VIP-термінал пройшов громадянин у стані алкогольного сп’яніння...

При перевірці пасажирів рейсу AEW-445 (Одеса—Домодєдово), з’ясувалося, що на борт літака через VIP-термінал пройшов громадянин у стані алкогольного сп’яніння. У зв’язку із цим пасажирам запропонували пройти повторний контроль на авіаційну безпеку, а виліт повітряного судна перенесли. Особою, дії якої стали причиною затримки авіарейсу, підтверджують співробітники правоохоронних органів, був не хто інший, як глава Генконсульства РФ в Одесі А.Грачов.

Він прибув до VIP-залу разом із двома пасажирами приблизно за півтори години до відправлення літака і замовив віскі й закуску в зоні відпочинку. При відправленні мікроавтобусом до борта літака групи осіб із VIP-залу, яких проводжав і генконсул, диспетчер запропонував пасажирам пройти контроль на безпеку, а проводжаючим особам залишитися в залі очікування. Проте один з іноземних підданих, який, за зовнішніми ознаками, був у нетверезому стані, скористався талоном на посадку іншого пасажира, пройшов контроль на авіабезпеку і разом з іншими пасажирами сів на пероні в пасажирський мікроавтобус. Його спробували повернути назад, проте забракло сміливості висадити з автобуса главу дипмісії.

Дипломата довезли мікроавтобусом до трапа літака, і він піднявся в салон повітряного судна, де виявив невдоволення з приводу розподілу пасажирів у літаку. А під час підрахунку пасажирів і посадкових талонів з’ясувалося, що генконсул не є пасажиром і перебуває на борту літака незаконно. Після чого дипломат на вимогу екіпажу покинув літак і в супроводі інспектора відділу супроводу служби авіаційної безпеки (САБ) був доставлений до термінала. У результаті рейс було відправлено з півторагодинним запізненням.

Перший замгендиректора міжнародного аеропорту «Одеса» Віктор Коренюк, який понад тридцять років очолює роботу персоналу, прокоментував ситуацію так: «У моїй практиці це перший такий інцидент за участю іноземного дипломата... Як вчинили б у такому випадку в будь-якому іноземному порту? Із застосуванням сили його спинили б, поставили на місце! Хотів би я бачити, що, наприклад, у Бонні, Тель-Авіві або Же­неві хтось із українських представників так повівся — де б він після цього був? Там, де належить бути порушникові правил на авіаційному транспорті. Незалежно від чину і рангу».

Між тим, реакції влади на інцидент в Одеському аеропорту так і не було. Вирішили, що так дипломатичніше?