UA / RU
Підтримати ZN.ua

ВИНО Й АМЕРИКАНЦІ

Уся принадність стереотипів у тому, що час від часу їх спростовують. Дані, отримані Каліфорнійським інститутом вина, дозволили переглянути алкогольні уподобання американців і європейців...

Автор: Оксана Приходько

Уся принадність стереотипів у тому, що час від часу їх спростовують. Дані, отримані Каліфорнійським інститутом вина, дозволили переглянути алкогольні уподобання американців і європейців. Перші, як відомо, віддають перевагу віскі, а другі вважаються тонкими цінителями вина. Однак уже зараз за споживанням вина США обігнали Німеччину й Іспанію і вийшли на третє місце, поступившись першістю лише Франції та Італії. Втім, тенденція останніх років дозволяє припустити, що в цьому винному чемпіонаті Америка має всі шанси перемогти. Торік американці випили 250 мільйонів ящиків вина, що на 14 мільйонів більше, ніж 2001 року. А у Франції споживання вина зменшилося до 370 мільйонів ящиків.

Джон Фредріксон, партнер американської консалтингової фірми Gomberg, Fredrikson Associates, що відстежує статистику споживання вина протягом останніх 55 років, стверджує: до 2010 року споживання вина у Франції зменшиться до 290 мільйонів ящиків, а у США — зросте до 311 мільйонів. Адже ще 1970 року французи випивали його 610 мільйонів ящиків, а американці — усього 113 мільйонів. 1990 року це співвідношення було вже 497 мільйонів проти 214. За прогнозами аналітиків, нинішнього року зростання мало істотно загальмуватися через загальний економічний спад, зниження долара і поширення антифранцузьких настроїв, проте, за оцінками Фредріксона, все одно становитиме від 12 до 15 мільйонів ящиків.

Втім, якщо порівняти душове споживання вина по країнах, то американці опиняться не на висоті. А на перше місце вийде крихітний Люксембург, середньостатистичний житель якого випиває 63,3 літра на рік — майже сім ящиків. Французи (58,1 літра) посідають друге місце, а італійці (53,4 літра) — третє. Середній же американець ледве-ледве подужує 7,69 літра вина за рік, що забезпечує йому місце між словаками і латвійцями.

Однак Америка впевнено штурмує винні висоти. Надвиробництво каліфорнійських вин у 90-х роках минулого століття привело до розширення асортименту дешевих якісних напоїв. Це різко збільшило обсяги продажів, проте прибутковість виноробства знизилася. Природним наслідком стали банкрутства кількох американських виноробів, однак американці на той час уже встигли оцінити смак і корисні властивості шляхетного напою. Тому в році, що минає, дуже зріс імпорт вина: зокрема на 52% з Австралії, на 58% — з Ізраїлю і на 84% — з Австрії. Загальний обсяг імпорту становив 53 тисячі ящиків проти 29 тисяч за минулий рік. «Французький парадокс» — вживаючи в їжу жирні й калорійні продукти, французи не набирають зайвої ваги саме завдяки підвищеному споживанню червоного сухого вина, — надихнув і американців піклуватися про своє здоров’я в такий приємний спосіб. Якщо ще 1991 року на частку червоного вина припадало тільки 17% усього американського ринку алкогольних напоїв, то вже торік — 39.