UA / RU
Підтримати ZN.ua

СИГАРЕТИ: НЕПОВНОЛІТНІМ ДОСТУП ЗАБОРОНЕНО

Під егідою всеукраїнської благодійної організації «Громадська рада з соціальних проблем розвитк...

Автор: Дарина Сніцарєва

Під егідою всеукраїнської благодійної організації «Громадська рада з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління» стартував новий етап програми, мета якої — запобігання доступу неповнолітніх до сигарет у торговельних закладах. Нагадаємо читачам: рівно рік тому це починання ініціювали Держстандарт України, АТ «Філіп Морріс Україна», Українська асоціація споживачів, Інститут споживача, Всеукраїнська рекламна коаліція і рекламні агентства «БігБорд» і «Віллард груп».

Новий виток програми значно розширює сферу її впливу. Практично вдвічі — до 24 тисяч — збільшується кількість торговельних точок, залучених до акції. Більше того, вона пошириться на значно більшу територію та «пропишеться» в кожному місті України, де мешкає понад 50 тисяч чоловік. Оновляться рекламні й інформаційні плакати та телеролики. І, що особливо важливо, програма стане постійно діючою, матиме систематичний цілеспрямований вплив як на торговельних працівників, так і на підлітків та їхніх батьків.

Представники АТ «Філіп Морріс Україна» (головного спонсора акції) вкотре нагадають продавцям і господарям торговельних точок, що законодавство нашої країни забороняє продавати тютюнові вироби особам, котрі не досягли повноліття. До речі, Інститут споживача та Східноукраїнський фонд соціальних досліджень торік двічі — до й після першого етапу програми — провели опитування продавців сигарет у чотирьох найбільших містах країни — Києві, Одесі, Львові й Харкові. Так ось, якщо до початку акції лише 25% респондентів безпомилково відповідали на запитання: «З якого віку, відповідно до законодавства, громадяни України можуть легально купувати сигарети?», то після її першого етапу правильну відповідь знали 68%. Погодьтеся, багатообіцяючі й вельми обнадійливі результати, якщо врахувати те, що їх було досягнуто за досить короткий час.

— На вітринах, касових апаратах і дверях магазинів ми розмістимо яскраві наклейки з нагадуванням про заборону продажу сигарет молодим покупцям, котрим ще не виповнилося вісімнадцяти років, — розповідає виконавчий директор «Громадської ради з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління» Марина Галябарник. — Також плануємо забезпечувати торговельні заклади тематичними пам’ятками для школярів, котрі намагаються придбати тютюнові вироби. Усі ці матеріали оснащені логотипом «Стоп продажу сигарет неповнолітнім». Крім того, у місцях, де постійно буває багато дітей і підлітків, установлено 300 білбордів із гаслом «Я досягну успіху без куріння». З огляду на винятково важливу соціальну значимість проекту на національних телеканалах демонструватимуться тематичні телеролики.

У «Громадській раді з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління» переконані: лише спільними зусиллями всього суспільства можна вирішити проблему підліткового куріння. Сама «Рада» об’єднала 52 організації з 18 областей України — представників державних установ, ділових кіл, суспільних інституцій, педагогів, медиків, психологів — усіх, хто не байдужий до соціальних проблем підростаючого покоління й зацікавлений у формуванні здорової нації, здорового майбутнього України.