UA / RU
Підтримати ZN.ua

Школа здоров’я

Наближення літа, безперечно, тішить, хоча й обтяжує хай і приємними, але все ж турботами, пов’язаними з вибором місця відпочинку...

Автор: Володимир Пісковий

Наближення літа, безперечно, тішить, хоча й обтяжує хай і приємними, але все ж турботами, пов’язаними з вибором місця відпочинку. Багато людей віддають перевагу закордону. Адже в Єгипті чи Туреччині — сервіс, кажуть, не рівня нашому, та й витрати інколи не вищі. Однак результати минулого курортного сезону переконливо свідчать: вітчизняні оздоровчі установи набули анітрохи не меншої популярності. Скажімо, влаштуватися влітку в пансіонат чи на базу відпочинку на узбережжі Азова в Приморську, не потурбувавшись про це заздалегідь, практично неможливо.

Принадність цього курортного містечка значною мірою зумовлена сприятливими кліматичними чинниками. У повітрі, яке всотало пахощі моря, лиманів та степу, вміст йоду на третину вищий, ніж у районах чорноморського узбережжя. Ця особливість позитивно позначається на оздоровленні органів дихання, периферичної нервової й ендокринної систем, пригнічених техногенними чинниками.

Використання природних переваг закладене в основу діяльності оздоровчого комплексу санаторного типу «Приморський» ЗАТ «Запоріжтурист». Сама назва установи вже свідчить про те, що спектр надаваних тут послуг значно ширший, аніж у типовому пансіонаті, турбазі чи навіть санаторії. Окрім ліцензії, що дає право надавати туристичні послуги, комплекс має акредитаційний сертифікат вищої категорії та ліцензію на здійснення медичної практики. Та, мабуть, головна його відмінність полягає в тому, що у «Приморському» успішно діє «Школа здоров’я». Вона не має аналогів і впровадила на практиці унікальну технологію оздоровлення організму природними методами, що виключають медикаментозне втручання.

— Ідея створення школи виникла після того, як основні принципи методики були випробувані на собі, — розповідає її автор, директор «Приморського» Мирон Хода. — Успішно позбувшись букета хронічних захворювань, я переконався, що узагальнені способи оздоровлення слід поширити, оскільки вони здатні принести користь багатьом людям.

Спочатку до його задуму поставилися як до пересічного дивацтва. За словами Мирона Миколайовича, це був найболючіший період у його житті, коли знаєш, як і що робити, проте всі зусилля наштовхуються на стіну нерозуміння. Реалізувати задумане вдалося лише паралельно з продовженням терміну роботи комплексу в міжсезоння. Розробка і впровадження програми реабілітації працівників сільського господарства дали підстави для організації медичного підрозділу, створення необхідної матеріальної бази. Втім, уваги численних комісій і службової догани все одно уникнути не вдалося.

Напрацювання приморської «Школи здоров’я» представлені низкою публікацій у наукових журналах та книжкою «Я хочу і буду здоровим», а нагромаджений досвід став темою для дисертації «Здоров’я людини з позицій системного підходу». Сама ж школа, яку пройшли понад 300 осіб, нинішнього року відкриє свій п’ятий сезон.

— Нетрадиційні методи лікування практикують багато реабілітаційних центрів, — розповідає М.Хода, — у яких впроваджено чудові системи оздоровлення Надії Семенової, Геннадія Малахова, Галини Шаталової, Юрія Андрєєва, Герберта Шелтона, Георгія Ситіна, філософії здоров’я Стародавнього Сходу, зрештою. Проте технологію комплексного системного підходу до оздоровлення з використанням цих та інших напрацювань реалізовано тільки в нас. На відміну від санаторію, де пацієнт пасивно приймає призначені процедури, у «Школі здоров’я» він стає активним учасником процесу. Слід узяти до уваги , що це не просто відпочинок і не просто лікування, а насамперед уперта праця над собою. Після курсу діагностики складається індивідуальна програма оздоровлення, і всі процедури пацієнт виконує самостійно відповідно до розписаного за годинами режиму з п’ятої ранку по десяту вечора. Зрозуміло, це відбувається під наглядом наших спеціалістів, які надають необхідні консультації.

— Такі жорсткі умови, напевно, передбачають певні обмеження?

— Якщо ви маєте на увазі протипоказання, то їх немає. Окрім тих випадків, коли людина потребує допомоги щодо догляду. Така послуга у нас поки не передбачена. Безумовна заборона поширюється лише на тютюнопаління, алкоголь, наркотики. Те ж саме стосується й медикаментів, за винятком призначених лікарем. Оскільки часто люди при найменшому нездужанні готові жменями ковтати пігулки, звикаючи до них настільки, що життя без ліків їм здається просто немислимим. Наша методика дозволяє подолати цей психологічний бар’єр, самостійно й усвідомлено позбувшись медикаментозної залежності.

— А які здобутки дає школа?

— Масу по-справжньому корисних звичок. Наприклад, навчає правильно дихати. Адже, на жаль, багато людей вважають так зване поверхневе дихання нормою. Хоча насправді воно порушує баланс кисню в легенях і вуглекислоти в тканинах організму, що, зрештою, викликає кисневе голодування, яке призводить до порушення обмінних процесів і накопичення шлаків. І замість того, щоб зміцнювати імунну систему, організм змушений витрачати додаткову енергію на самоочищення. Наші методики також передбачають комплексне очищення організму, зміцнення імунної системи, формування опірності організму паразитарному впливу. З цією метою широко практикуються лікування глиною, лікувальний масаж, мануальна терапія, інгаляції, фізіо-, спелео-, голкорефлексо- і аероіонотерапія. Позитивний ефект дає лікувальна фізкультура, що включає омолоджувальну систему тибетських лам, корекцію хребта за методикою Брегга, вправи за системою здоров’я Ніші. Крім того, у школі практикуються роздільне харчування і щоденна сауна. Все це в комплексі дозволяє реалізувати принцип системного підходу до оздоровлення, який, до речі, докладно представлений на нашому веб-сайті www.goldfish.zp.ua.

— Мироне Миколайовичу, поняття «школа» передбачає, що здібності до навчання не в усіх однакові.

— Ми виходимо з того, що талант бути здоровим властивий кожному на генетичному рівні. Потрібно лише докласти зусиль для реалізації даних природою здібностей. І найголовніше — пам’ятати, що в основу процесу оздоровлення мають бути закладені мораль і віра. Турбуючись лише про плоть і нехтуючи душею, людина ніколи не стане по-справжньому здоровою. Вона стане чимось на кшталт дерева — на вигляд міцного, але трухлявого зсередини. Власне, у цьому й полягає філософія «Школи здоров’я».

— І з її успішним закінченням у людини розпочнеться інше життя?

— Ви правильно зауважили — саме розпочнеться. 21 день, проведений у школі, лише відкриває закони природи, що забезпечують здоровий спосіб життя. Основна ж ідея полягає не в досягненні реабілітаційного ефекту, дія якого розрахована на певний період часу. Ми вчимо людей бути здоровими, переконуючи в тому, що майбутнє залежить лише від них самих. На мій погляд, саме такий підхід необхідно культивувати на державному рівні. Інакше розмови про необхідність здорового способу життя залишаться всього лише словами, а можливість жити в гармонії з природою — нездійсненною мрією. Ми ж, зі свого боку, докладаємо зусиль для розробки й ухвалення держпрограми, яка надасть Приморську статус курорту національного значення. З цією метою, з ініціативи місцевої влади та населення, оголошено про створення спеціальної економічної території «Курортополіс Ногайськ». У реалізації цієї програми наш оздоровчий комплекс виступає як одна з голов­них ланок. І вже нинішнього року «Приморський», замість традиційних п’яти місяців роботи, має намір продовжити заїзди до початку листопада. Адже оксамитовий сезон на азовському березі і справді не гірший, аніж у Криму...