UA / RU
Підтримати ZN.ua

Викладачі вважають зовнішнє тестування загрозою для України

«Неможливо не визнати, що тести від Центру тестових технологій — загроза національній безпеці України...

«Неможливо не визнати, що тести від Центру тестових технологій — загроза національній безпеці України. Таке зовнішнє тестування можна було б визнати найвдалішою диверсією закордонних спецслужб проти України», — заявляє доцент Запорізького національного університету, кандидат педагогічних наук Сергій Терно.

Він стверджує, що випускні тести для школярів утверджують стандарт сірості в освіті та «гарантують відбір до ВНЗ людей, котрі вміють відтворювати завчене, і не дають жодних гарантій, що до університетів потраплять саме мислячі та творчі люди».

«Оцінювання учнів, орієнтоване на відтворення фактологічної інформації, остаточно поховає ледве жевріючий розвивальний ефект у навчанні, — пояснює Терно. — Не секрет, що школа завжди пристосовується до критеріїв оцінки. Якщо реальні критерії оцінки (не декларовані) орієнтовані на відтворення, то вчителі це швидко зрозуміють і внесуть відповідні корективи у навчання».

Вчений нагадує, що через 10–20 років в Україні сформується нова еліта, яка прийме управління державою. «Наше зовнішнє тестування формує еліту за принципом «хто краще запам’ятовує» і «хто менш творчий», — наголошує він. — Ті, хто більш творчий і краще думає, залишаться на узбіччі. Саме мислячим індивідам закривають шлюз до сфер діяльності, які визначатимуть поступ країни вперед».

Докладніше читайте у статті Сергія Терно «Зовнішнє оцінювання з історії: стандарт сірості в освіті?» у свіжому номері «ДТ».