UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні зруйновано систему фізико-математичної освіти

Низька якість шкільної освіти та відсутність державної підтримки призвели до руйнування системи фізико-математичної освіти в Україні...

Низька якість шкільної освіти та відсутність державної підтримки призвели до руйнування системи фізико-математичної освіти в Україні. До такого висновку прийшли декани механіко-математичного, радіофізичного та фізичного факультетів Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

За словами науковців, нинішнього року в КНУ трапився безпрецедентний випадок: відразу три факультети — фізичний, радіофізичний та механіко-математичний — не змогли набрати планову кількість студентів на перший курс.

Аналогічна ситуація склалася і на факультетах фізичного профілю Харківського національного університету. Цілий ряд інших, менш відомих та престижних університетів зіштовхнувся з цією проблемою ще раніше.

Причину такої ситуації декани математичного та фізичних факультетів КНУ бачать у низькій якості викладання точних і природничих наук у школі. «Випускники школи погано знають математику, майже не знають фізики, бояться цих наук, вивчення яких і справді потребує і відповідних здібностей, і чималих зусиль, і не хочуть пов’язувати з ними своє життя», — стверджують вони.

Декани розповідають, що за результатами контрольних робіт, проведених на першому курсі радіофізичного факультету, до 80% випускників неспеціалізованих шкіл отримали незадовільні оцінки зі шкільної математики. При тому на вступних іспитах на механіко-математичний факультет і факультет кібернетики КНУ абітурієнти переважно не підтвердили рівня оцінок з математики, виставлених за результатами «незалежного тестування».

Детальніше про проблеми, що виникли в українській системі фізико-математичної освіти, читайте у статті Ігоря Ансімова, Василя Івченка та Ігоря Парасюка, деканів радіофізичного, фізичного та механіко-математичного факультетів КНУ у свіжому номері «ДТ».