UA / RU
Підтримати ZN.ua

«ТЕЛЕСЕНС-АКАДЕМІЯ»: СУЧАСНО, АКТУАЛЬНО, ЯКІСНО

Винятково технічна освіта не відповідає загальним запитам підприємств, навіть підприємств промислових.....

Винятково технічна освіта

не відповідає загальним запитам підприємств,

навіть підприємств промислових...

Необхідно поширити управлінські

пізнання у всіх прошарках населення.

Очевидно, у цій справі школа має

зіграти значну роль.

Анрі Файоль

Перехід на ринкові рейки змінив перспективу зайнятості молодих спеціалістів. Практично повна ліквідація державної системи їхнього розподілу призвела до того, що вони повністю залежать від несформованого ринку праці, поки далекого від адекватного відображення суспільних потреб. У найскрутнішому стані опиняються випускники технічних вузів. Декого поглинає невиробничий сектор (головним чином стихійна комерція), що, природно, не вирішує проблем працевлаштування.

Висновок засновника класичної школи управління, що став епіграфом даної статті, актуальний донині. У нинішніх умовах сприяти працевлаштуванню молодих спеціалістів повинні самі вузи за допомогою прямих контактів з успішними підприємствами. Головною цільовою настановою має бути підготовка конкурентоспроможних спеціалістів, здатних швидко адаптуватися до постійно змінюваного ринкового середовища.

Виявляючи і вивчаючи складові попиту потенційних роботодавців, коректуючи на цій основі навчальні програми, вуз зміцнює своє становище в системі «інститут—студент—підприємство», готуючи конкурентоспроможних спеціалістів. Така діяльність набуває особливої значимості в умовах переорієнтування вищої школи на багаторівневу систему підготовки спеціалістів і впровадження освітніх стандартів.

Одним із прикладів успішного вирішення проблем у трикутнику «вуз—випускник—виробництво» можна вважати створюваний на базі компанії «ТелесенсКСЦЛ-Україна» навчальний науково-виробничий комплекс «Телесенс-Академія».

Компанія «ТелесенсКСЦЛ-Україна» — дочірнє підприємство транснаціональної компанії «TelesensKSCL, AG» — працює на ринку інформаційних систем, що забезпечують комп’ютеризацію обліку послуг постачальників із розвиненою мережею продажів. Жорсткі вимоги до надійності таких систем можна забезпечити лише за наявності висококваліфікованого персоналу менеджерів, аналітиків і програмістів, здатних створювати продукти, що відповідають міжнародним стандартам.

Для підготовки та підвищення кваліфікації працівників 1999 року компанією було створено навчальний центр. За час його існування підготовлено понад 200 IT-спеціалістів, у даний момент закінчують навчання ще 35 слухачів. Багато хто з перших випускників уже працює на підприємствах Харкова, Києва, Москви, Санкт-Петербурга.

2002 року компанія «ТелесенсКСЦЛ-Україна» і два провідні вузи Харкова — Харківський національний університет ім.В.Каразіна і Науково-технічний університет (Харківський політехнічний інститут) уклали договори про спільну діяльність в галузі підготовки спеціалістів із вищою освітою. У рамках цих договорів передбачається підготовка бакалаврів, спеціалістів і магістрів, а також надання другої вищої і рівнобіжної освіти. Це дозволить сполучити традиційно якісну академічну підготовку студентів, що спеціалізуються в галузі прикладної математики й інформатики, із практичним проектуванням складних інформаційних систем. У такий спосіб розшириться сфера наукових досліджень викладачів факультетів, що дозволить викладачам і працівникам вузів підвищувати кваліфікацію в галузі інформаційних технологій до рівня сучасних вимог міжнародних стандартів управління, розробки та якості програмного забезпечення.

«Телесенс-Академія» надає студентам мережну інфраструктуру з робочими місцями для кожного студента, сучасні комп’ютери, високошвидкісний доступ в Інтернет. Навчальна інфраструктура «Телесенс-Академії» повторює реальну виробничу інфраструктуру підрозділу розробки програмного забезпечення «ТелесенсКСЦЛ-Україна» як у технічному, так і в організаційному плані.

У процесі навчання слухачі не лише практично освоюють комплекс сучасних інформаційних технологій (розроблювач програмного забезпечення, розроблювач баз даних, аналітик інформаційних систем), а й знайомляться з такими новими для українського ринку спеціалізаціями, як управління розробкою програмної продукції, інженер системи якості, забезпечення розробки програмних продуктів.

Кажуть, що все нове — добре забуте старе. Повернення до тандему «вуз—підприємство», відомого старшому поколінню науковців, викладачів та інженерів як «навчально-виробничий комплекс», дозволить підготувати нових висококваліфікованих спеціалістів, затребуваних на ринку праці в Україні та за її межами.

P. S. Статтю підготовлено з використанням відкритих ресурсів Інтернет «Телесенс-Академія»