Ще недавно проблеми педагогіки зводилися до сумно відомих «батога і (або) пряника». Потім стали модними прогресивніші теорії виховання та навчання, засновані на принципах демократії, взаємної поваги й толерантності. Ось тільки педагогічна практика нерідко найрадикальнішим чином розходилася з цими теоріями. В американських школах і сім’ях дедалі частіше стала звучати давно вже всім зрозуміла абревіатура: ADHD — attention deficit hyperactivity disorder (синдром дефіциту уваги й гіперактивності). І щойно з’явилася така розумна назва — відразу ж знайшовся і спосіб розв’язання проблеми «важких» дітей: такі ефективні і, як виявилося, цілком доступні таблетки Ritalin, Adderall та Metedate CD.
Спеціальне дослідження, проведене торік в Америці, засвідчило, що ці сильнодіючі й небезпечні препарати батьки дають своїм дітям, схильним до не дуже хорошої поведінки, не за призначенням лікаря, а за «рекомендацією» шкільних учителів чи просто під впливом усюдисущої реклами. Це, слід зазначити, є прямим порушенням укладеної 1971 року міжнародної угоди, що забороняє пряму рекламу таких препаратів безпосередньо споживачам.
Нажахані масштабами несанкціонованого вживання дітьми психотропних засобів, деякі американські штати почали розробляти власні законодавчі механізми, які перешкоджають поширенню подібної практики. Міннесота першою прийняла закон, що забороняє педагогам обговорювати з батьками медикаментозне розв’язання проблем із поведінкою дітей. У жовтні за її прикладом пішов Коннектикут, аналогічні постанови готуються в Арізоні, Нью-Джерсі, Нью-Йорку та інших штатах.
Однак американські медики не вважають цю проблему розв’язаною, бо інформація про «зручні» таблетки все’дно поширюється з допомогою реклами в неспеціалізованих (з погляду медицини) «батьківських» виданнях.