UA / RU
Підтримати ZN.ua

Що американські випускники можуть розуміти в економіці?

Відповідь на це запитання шукав підрозділ американського міністерства освіти, який оцінює прогрес у галузі освіти...

Автор: Євген Сташевський

Відповідь на це запитання шукав підрозділ американського міністерства освіти, який оцінює прогрес у галузі освіти. Недавно він оприлюднив результати першого загальнонаціонального тестування глибини економічних знань 11 500 випускників середніх шкіл. Як з’ясувалося, 79% юних американців вивчили основи економічних премудростей. 42% їх здатні аналізувати певне коло економічних проблем, що свідчить про рівень, вищий за середній, а 3% удалося продемонструвати поглиблені знання.

Як тепер оцінювати отримані результати, американські педагоги та економісти уявляють не дуже добре. Роберт Дювал, президент Національної ради з економічної освіти, вважає, що говорити бодай про якийсь задовільний стан можна лише при 90% позитивних результатів. При цьому, як мінімум, від половини випускників очікуються поглиблені знання. А ось Дарвін Вінік, який визначає політику загальнонаціонального тестування, вважає отримані результати більш ніж обнадійливими. Тепер усе залежатиме від динаміки. Терміни проведення такого тестування визначатимуться фінансуванням, але орієнтовно воно заплановане на 2012 рік.

На особливу увагу заслуговує розрив показників для різних груп випускників. Так, серед світлошкірих випускників позитивні результати виявили 87%, а ось серед афроамериканців — лише 57%. І тільки 16% із останньої групи продемонстрували поглиблені знання у галузі економіки.

Не менший вплив на рівень економічної грамотності має й освіта батьків: серед тих, у кого хоча б батько чи мати закінчили коледж, достатні знання продемонстрували 87%. При цьому частка випускників, які прослухали загальний курс з економіки, становила 55%. Ще 23% — спеціальні курси з фінансів, комерції тощо.

Прикметно, що в 1982 році тільки 49% випускників опанували бодай якусь економічну дисципліну.

Не менший інтерес в американців викликали і запитання, поставлені у процесі тестування. Наприклад, 72% випускників змогли назвати по одному плюсу та одному мінусу звільнення з роботи (неповна зайнятість) заради продовження освіти. 46% змогли пояснити, як ціна товару позначається на співвідношенні попит—пропозиція. 60% назвали чинники, які призводять до зростання державного боргу, а 11% проаналізували, як зміна рівня безробіття впливає на показники доходів, витрат і обсяги виробництва.