UA / RU
Підтримати ZN.ua

Психолог розповіла, що робити вчителям, щоб уникнути вигорання

Учителі зазнають високого рівеня професійного стресу з різних причин.

Вчителі вже почали виходити з відпусток. Освітяни не лише планують  навчальний процес і знайомляться з учнями, але й фарбують стіни у  шкільних коридорах, допомогають облаштовувати укриття та класи, а також виконують іншу роботу, яка ніяк не пов’язана з освітою дітей. Дитячий клінічний психолог Ірина Королець у статті "Як учителю уникнути вигорання. Поради психолога" розповідає, як учителям  не допустити вигорання та, що для цього потрібно робити.

"У школах Німеччини є чіткий розподіл ролей між працівниками. Вчителі, які вели урок, не відповідають за дітей, коли ті йдуть на вуличну прогулянку на великій перерві чи до їдальні. Вони в цей час відпочивають... Відпочинок учителя — це врахування потреб насамперед людини, а потім — працівника, який несе велику відповідальність за дітей", - наголошує авторка.

Читайте також: Що вбиває вчительську професійну готовність до змін?

Як свідчить статистика, повідомляє Королець, державі обходиться дорожче оплачувати лікування працівників, ніж потурбуватися про профілактику їхнього здоров’я. Це не лише несе значні втрати на оплату лікарняного, від цього страждає і якість праці. 

"А зниження якості праці вчителя врешті-решт призводить до зниження якості освіти", - вказує вона.

Читайте також: Де брати ресурси, коли вигорання вже відбулося?

Психологиня заявляє, що вигорання та збереження ресурсів педагогів залежить не лише від їхнього керівництва, але й від них самих.

Королець дає кілька порад, як вчителям запобігти професійному вигорянню:

"Початок навчального року — це чудова нагода змінити все те, від чого ви страждали минулого року. Часом це потребує значно більших зусиль. Проте з огляду на перспективу це може бути гарною інвестицією в свій спокій", - радить психологиня вчителям.