У Національному університеті «Києво-Могилянська академія» люблять бути першими. Скажімо, ще десять років тому тут створили потужний — як на той час — Інтернет-центр. І, хоча такі комп’ютерні класи, клуби ets. надалі почали створювати у багатьох провідних українських вузах, «фішка» могилянського полягала в тому, що цей був... студентським! Тобто всю роботу з обслуговування машин і відвідувачів виконували студенти. Дорослі лише допомагали створенню центру, як-от викладач із Канади Майк МакКай, з чиєї безпосередньої ініціативи, та ще за фінансової підтримки фонду «Євразія» центр і з’явився.
Серед усіх вітчизняних вищих навчальних закладів це був перший і, напевно, унікальний досвід успішної й тісної взаємодії студентського самоврядування та адміністрації університету. Ті перші 11 комп’ютерів, 3 сервери та 8 робочих станцій були неоціненними й незамінними помічниками сотень студентів не лише у їхніх навчальних чи наукових пошуках. Інтернет-центр став ще й місцем спілкування студентів різних факультетів, осередком студентського самоврядування.
І сьогодні це суто студентська організація, якій кафедра мережевих технологій НаУКМА надає лише консультативну допомогу. Решту посад — адміністраторів, старших та чергових операторів — «розхапали» виключно студенти. Причому навіть видали 28-сторінковий «Довідник користувача». І хоча в університетській бібліотеці не бракує комп’ютерних посібників, однак цей уже перекочував у розряд студентських «бестселерів».
Але афоризм «Усе тече, все змінюється» у світі інформаційних технологій найактуальніший. Те, що ще вчора було найсучаснішим, нині видається технічно і морально застарілим. А десять років — вік для комп’ютера, погодьтеся, поважний. Тим більше що з часу створення Інтернет-центру кількість його користувачів, навантаження на техніку та інтенсивність її роботи зросли втричі. Для майже трьох тисяч студентів Могилянки центр став просто замалим! Рік у рік істотно зростає чисельність іногородніх студентів, які, живучи в гуртожитку чи наймаючи житло, часто не мають можливості мати персональний комп’ютер. Та й певними інтернет-ресурсами, як, скажімо, наукові періодичні електронні видання, можна користуватися лише з території університету.
Щоб розв’язати цю проблему, центр вирішили значно розширити і повністю переобладнати. Кількість робочих станцій планується збільшити до п’ятдесяти, тобто вдесятеро! Адміністрація університету знайшла для цього нове просторе приміщення і відремонтувала його. Але, оскільки фінансові можливості університету, на жаль, не безмежні, вирішено було звернутися по допомогу до бізнесових структур. Лідеру у навчанні вже зголосилися допомогти лідери ринку електроніки, інформаційних технологій та інших бізнес-галузей — компанія «Самсунг Електронікс» бере на себе технічне забезпечення всіх 50 робочих станцій, компанії «Філіпс», «Тетра Пак» надають фінансову підтримку на створення центру.
Отже, можна сподіватися, що вже наприкінці лютого могилянці зашурхотять «мишами» у новому студентському Інтернет-центрі.