UA / RU
Підтримати ZN.ua

Брюховецький вважає тестування випускників шкіл недосконалим

Випускники шкіл після складання тестів зовнішнього незалежного оцінювання стрімко гублять здобуті знання, стверджує засновник і почесний президент НаУКМА В’ячеслав Брюховецький...

Випускники шкіл після складання тестів зовнішнього незалежного оцінювання стрімко гублять здобуті знання, стверджує засновник і почесний президент НаУКМА В’ячеслав Брюховецький. На його думку, під час зовнішнього незалежного оцінювання тестуються переважно не здібності випускників, а механічно завчена інформація.

На підтвердження своєї думки він навів той факт, що на внутрішньому тестуванні, проведеному в Києво-Могилянській Академії на основі загальнодержавних тестів, більшість вступників не змогли повторити здобуті на незалежному тестуванні результати.

«У модулі з української мови ми дістали такий результат — у тестуванні 17 липня підтвердили результат сертифікату 53,2% абітурієнтів. З математики такий показник становить 23,22%, з правознавства — 80,49%, з біології — 53,41%, фізики — 20% і хімії — 97,37%», — повідомив Брюховецький, наголосивши, що абітурієнтам пропонувалися вдруге ті самі завдання.

На думку почесного президента НаУКМА, це з високою ймовірністю свідчить про нетривкий характер знань шкільних випускників.

«Є підстави прогнозувати, що знання, які перевіряються тестами ЗНО, є нетривкими. Більше того. При такій однозначній спрямованості тестів педагоги очікують, що учні в школі будуть вивчати лише ті предмети, які в майбутньому будуть тестуватися», — застеріг Брюховецький.

Причиною того, що наявні загальнодержавні тестові програми не дозволяють повністю оцінити потенціал абітурієнтів, на його думку, є недосконалість методики Українського центру оцінювання якості освіти, котрий розробляв тести.

«Вона (методика, — ред.) будується виключно на репродуктивній базі, тобто перевіряє тільки суму знань, засвоєних у школі або «натасканих» репетиторами», — пояснив почесний президент НаУКМА.

Детальніше читайте у статті В’ячеслава Брюховецького «Про старти, страх і студентів» у свіжому номері «ДТ».