Ймовірне залучення від Росії 15 млрд дол. повністю перекриває обсяг виплат по державному боргу України, який припадає на 2014-2015 роки. Він також суттєво зменшить ризики девальвації і підтримає котирування українського боргу. Однак для України актуальною проблемою залишається, зокрема, усунення бюджетного дефіциту і проведення реформ, без чого важко буде в т.ч. повертати Російської Федерації позику. Таку думку в коментарі ZN.UA висловив старший радник " Альфа - Банку" (Україна) Роман Шпек.
"Якщо Україна повністю використовує цей фінансовий ресурс на рефінансування інших боргів та фінансування бюджетного дефіциту, за рахунок чого відбудеться повернення 15 млрд дол. в кінці 2015 року? Якщо Україна відмовляється від усунення бюджетного дефіциту, від проведення структурних реформ, від співробітництва з МФО, за рахунок чого ми знайдемо такі гроші для повернення кредитів?", - риторично запитує експерт.
За словами керівника аналітичного департаменту Concorde Capital Олександра Паращія, якщо кредити Росії будуть направлені виключно на підтримку валютного курсу і збільшення бюджетних витрат в передвиборний період, у 2015 рік Україна увійде з великим держборгом і ще великим потенціалом девальвації гривні. Якщо сьогодні він оцінюється в 20% , то в 2015 він може становити 40-50%. "Особливо загрозливим виглядає кінець 2015 року: Україна протягом вересня - грудня 2015 потрібно буде виплатити 2,4 млрд доларів., а якщо ми зараз візьмемо ще кредит у 3 млрд доларів потрібно буде виплачувати всі 5,4 млрд дол. . Це рекордна сума для такого короткого проміжку часу" , - констатує фахівець.
Коментуючи останні домовленості Києва та Москви, експерт UniCreditBank Тантелі Ратувухері не виключає, що "головною здобиччю для Росії може стати переведення рубля в розряд вільно конвертованої валюти в Україні". "Що стосується стимулів до реформування, то це питання кінцевої мети українських політиків. Незалежно від Росії, ЄС або будь-якої міждержавної фінансово-економічного об'єднання, Україна ці реформи потрібні, і в якійсь мірі навіть самі напрошуються. Питання, швидше за все, в темпах реформ" , - вважає аналітик.
У свою чергу начальник сектору ринкових досліджень "Українського кредитно-рейтингового агентства" (UCRA) Віктор Коршунов зазначає, що реформи і, зокрема, підвищення тарифів - це все-таки не тотожні речі. "Далеко не всі вимоги (стандартні рецепти) можуть бути однаково ефективними для всіх країн, а деякі з них, навпаки, призвести до погіршення ситуації (приклад - заморожування зарплат призведе до погіршення внутрішнього попиту і спаду в ряді галузей економіки; гнучкість офіційного валютного курсу (ринковий і так достатньо гнучкий), може чинити тиск на деякі показники ( в т.ч. капіталізацію) банківської системи. До того ж країна під вже багато років знаходиться у стані перманентних виборів", - резюмує експерт. !zn
Читайте також:
Підвищення статусу російського рубля в Україні несе більше ризиків, ніж переваг
Після зближення з Росією влади будуть використовувати Москви для виправдання економічної стагнації
Зустріч Януковича і Путіна в Москві засвідчила повзучу "таможенизацию" України
15 мільярдів від Росії можуть обернутися для України "тортом для діабетика"