Державний оператор тилу Міноборони від початку року зекономив на закупівлях зимового індивідуального обмундирування для військових Збройних Сил України понад 133 млн грн. Про це свідчать дані з публічної платформи Prozorro.
Так, у березні була проведена закупівля 185 тис. комплектів маскувальних зимових костюмів, за які Міноборони було готове заплатити майже 300 млн грн. На кожен з п’яти лотів зголосилось одразу по 6-8 компаній, серед яких такі великі виробники одягу, як «МІК» або «Текстиль Контакт». Хоча й не завжди цінові пропозиції «найбільших» виявлялися найвигіднішими.
Перший лот - 15 тис. комплектів із очікуваною вартістю 25,5 млн грн, перемогла компанія «Фармінко Норд», яка запропонувала за поставку такого товару ціну 19 999 997,00 грн. Ця ж компанія виграла і в тендері на другий лот, запропонувавши за 11,9 млн поставити ще 10 тис. комплектів. В той час, як пропозиція згаданого вище «Текстиль контакту» була куди дорожчою і сягала 16 500 000,00 грн. В ДОТ оцінювали цю поставку у 17 млн грн. Тож, економія на цьому лоті перевищила 5 млн грн.
Наступний лот дозволив зекономити державі ще понад 10 млн грн, а ще два - по 26 млн грн та 35 млн грн відповідно.
Так, у пропозиції на 93 млн вдалось укласти контракт на закупівлю з рекордною економією - за ціною 67 млн, хоча відоме ТОВ "Швейна компанія "Вид" пропонувало поставку товару за понад 93,4 млн грн.
Наступну закупівлю зимових маскувальних костюмів Державний оператор тилу Міноборони оголосив уже в квітні, та планував придбати 75 тис. комплектів з очікуваною вартістю всієї закупівлі 90 млн грн. За першим лотом перемогло ТОВ «Формтекс», яке запропонувало майже на 160 тис. грн нижчу ціну від очікуваної вартості. Другий лот розіграли за 29 999 750,00 грн і третій за 35 999 700,00 грн. Загалом, такі цінові пропозиції учасників дозволили зекономити на закупівлях зимових маскувальних костюмів в цілому 82 млн грн.
Також в ДОТ доволі вдало провели закупівлю зимових вітровологозахисних курток для ЗСУ, провівши у березні та квітні два тендери із загальною очікуваною вартістю 483,4 млн грн. Більша закупівля охоплювала чотири лоти на 133 тис. курток. За право їх постачання боролися до десятка компаній-виробників. Врешті перемогла «Фармінко Норд», яка запропонувала ціну на 7,3 млн грн нижчу, від стартової. На другому аукціоні зекономили ще 8,4 млн грн, на третьому - 23,5 млн грн, а на четвертому –понад 2 млн грн. Квітнева закупівля вітровологозахисних зимових курток була розділена на три лоти та передбачала придбання загалом 50 тис. одиниць. На аукціоні щодо першого лоту боролися сім компаній, і з ціною у 44,55 млн грн в аукціоні перемогла ТОВ «Астра Люкс», що дозволило зекономити ДОТу більше, як 4,5 млн грн. Другий лот з економією у 5 млн грн дістався «Текстиль Контакту» - за 44 млн грн. І третій з мінімальною економією в 450 тис. грн - компанії «Олтекс».
Таким чином економія бюджетних коштів на зимових куртках за підсумками торгів склала понад 51 млн грн, а загалом на зимовому індивідуальному обмундируванні ЗСУ вдалось зекономити понад 133 млн грн. За ці гроші Міноборони зможе придбати, за необхідності, ще щонайменше 50 тис. зимових курток.
Нагадаємо, ДОТ став єдиною уповноваженою агенцією МОУ, що забезпечує проведення тилових армійських закупівель. Виникнення такого окремого оператора було зумовлено хвилею корупційних скандалів довкола оборонних тендерів, а також відповідними вимогами НАТО.