Європейський банк реконструкції і розвитку виділить Україні кредит EUR160 млн для продовження "зеленої" лінії міського метро Харкова. Згідно з повідомленням на сайті банку, рада директорів схвалила цей проект 29 листопада.
ЄБРР відзначає, що співфінансування такого ж об'єму у вигляді суверенної кредиту надасть Європейський інвестиційний банк, який схвалив його ще у вересні.
Згідно з матеріалами цих міжнародних банків, техніко-економічне обґрунтування проекту розширення харківського метро здійснила за договором з ЄБРР компанія Bernard Ingenieure ZT GmbH, яка привернула до оцінки екологічної і соціальної ситуації ("дью ділідженс") підприємство з іноземними інвестиціями "Тебодін Україна".
Проект передбачає продовження "зеленої" гілки метрополітену в Харкові на 3,47 км у напрямку аеропорту, будівництво двох станцій метро – "Державінська" і "Одеська", будівництво депо і придбання 85 одиниць рухомого складу.
Передбачається, що обидві станції й ділянку від існуючих тунелів до станції "Державінська" (959 м) будуть побудовані "відкритим способом", тоді як перегінні тунелі між новими станціями (2514 м) – за допомогою тунельного комплексу.
Будівництво торкнеться 45 будинків, з яких 3 багатоповерхових, 247 зареєстрованими мешканцями, і кілька комерційних об'єктів.
Харківська міськрада 21 грудня 2016 року підтримала участь комунального підприємства (КП) "Харківський метрополітен" в інвестиційному проекті "Продовження третьої лінії метрополітену в м. Харкові" і дала згоду на отримання позик ЄБРР та ЄІБ, залучених державою для реалізації цього проекту, на суму EUR320 млн.
На початку листопада цього року залучення кредитів схвалив Кабінет міністрів, який доручив Мінфіну укласти договір з КП "Харківський метрополітен" та Харківською міськрадою про передачу коштів позики. Розмір плати за їх надання 0,01% річних вибраної та непогашеної суми позики. Зазначалося, що реалізація проекту збільшить річний пасажиропотік метро на 25 млн осіб.