UA / RU
Підтримати ZN.ua

Встановлено світовий рекорд пробігу електромобіля

Німеччина ще на один крок наблизилася до амбітної мети - оснастити до 2050 року більшість німецьких автомобілів електромоторами. Вперше в історії світового електроавтомобілебудування машина на електротязі без додаткової підзарядки акумулятора за сім годин подолала відстань у 605 кілометрів від Мюнхена до Берліна.

Німеччина ще на один крок наблизилася до амбітної мети - оснастити до 2050 року більшість німецьких автомобілів електромоторами. Вперше в історії світового електроавтомобілебудування машина на електротязі без додаткової підзарядки акумулятора за сім годин подолала відстань у 605 кілометрів від Мюнхена до Берліна.

Ця дистанція відповідає пробігу повністю заправленого бензином автомобіля з об'ємом бака 70 літрів. Максимальна швидкість руху досягала 130 кілометрів на годину, середня склала 90 кілометрів на годину. Це диво техніки призначено для повсякденного використання в реальних умовах. Машина працює на літій-полімерному акумуляторі "Колібрі" ємністю 115 кіловат на годину, розробленому колективом із 50 молодих німецьких конструкторів з берлінської технологічної компанії DBM Energy у співпраці з постачальником електроенергії lekker Energie. Ця батарея дозволяє автомотору досягати потужність до 55 кіловат, що приблизно дорівнює потужності бензинового двигуна внутрішнього згоряння з об'ємом 1,4 літра.

Акумулятор встановили на зняту з виробництва серійну модель Audi A2, яку переобладнали під електромобіль. У ньому є чотири сидіння з підігрівом. Машина оснащена кермом з гідропідсилювачем, кондиціонером, обладнана подушками безпеки і стереофонічною аудіосистемою.

Нова батарея, здатна гарантувати загальний пробіг до 500 тисяч кілометрів, в найближчому майбутньому буде запущена в серійне виробництво. Відповідні переговори її винахідники ведуть з провідними автовиробниками ФРН.

DBM Energy створена за фінансової підтримки міністерства економіки ФРН, яке вважає розробку сучасного автоакумулятора частиною національної програми створення електромобіля. Програма передбачає налагодження до 2015 року серійного виробництва відносно недорогих акумуляторів, які дозволяють проходити на одній зарядці не менше 300 кілометрів.

У травні корпорація Japan Electric Vehicle Club представила експериментальну модель, яка без підзарядки подолала 1000 кілометрів. Однак, як сказали тоді самі конструктори, їхнє авто не призначено для щоденної їзди і в зв'язку з низкою технічних особливостей не може бути використане в повсякденному житті.

Досі акумулятор залишається Ахіллесовою п'ятою електрокарів, більшість яких у сучасних умовах на одній зарядці можуть пройти не більше 200 кілометрів. Батареї надмірно важкі, малоємкі та небезпечні. Проблема посилюється відсутністю в країні широкої мережі станцій для їхньої підзарядки. Наявні в продажі акумулятори важкі настільки, що вони значною мірою знижують вантажопідйомність і швидкість автомашин. За оцінками німецьких експертів, завдання створення легкого і енергоємного акумулятора при нинішньому рівні розвитку науки практично нерозв'язна. Потужності більшості наявних літієво-іонних батарей недостатньо для тривалих поїздок.

За останні десять років у ФРН було випущено трохи більше тисячі машин на електротязі. Такий низький інтерес до електромобілів пояснюється відсутністю легких, енергоємних і акумуляторів, які швидко заряжаються. Навіть фірма Tesla - визнаний лідер у сфері виробництва електромобілів - не може виготовити компактний, легкий і дешевий акумулятор, здатний забезпечити пробіг більше 200 кілометрів.

За матеріалами: Вести.ру