UA / RU
Підтримати ZN.ua

Впровадження «голландських аукціонів» при розподілі вантажних вагонів може бути частиною змови керівництва УЗ і великого бізнесу – ЗМІ

Великим вантажовідправникам нова схема вигідна, але, як кажуть експерти, тільки їм.

Впровадження «голландських аукціонів» при розподілі вантажних вагонів може бути частиною змови керівництва УЗ і великого бізнесу. Така думка експертів наводиться у статті УНІАН «Грузинський досвід в "Укрзалізниці" може коштувати країні надто дорого: Хто намагається розвалити українські залізниці».

У матеріалі аналізується діяльність і рішення на посаді директора з комерційної роботи та логістики ПАТ «Укрзалізниця» ексглави Грузинських залізниць Іраклі Езгубая.

Серед перших рішень Іраклі Езгубая стало зниження вагонної складової в тарифі на вантажоперевезення, зниження вартості цих послуг на 20%, а також введення «голландських аукціонів» при розподілі вагонів для вантажовідправників.

Така ініціатива викликала у низки експертів підозру у змові менеджера УЗ з великими вантажовідправниками, які часто користуються послугами перевізника.

«Сам механізм реалізації цих правильних цілей [оновлення рухомого складу] на жаль, підтверджує правило - в Україні не можна просто скоротити парк вагонів, потрібно при цьому ще декого задовольнити. По суті, це був такий договір: добре, ми вам дозволимо списати вагони та напіввагони, але ви натомість повинні організувати для нас можливість користуватися вагонами «Укрзалізниці» за цікавими для нас цінами. А як я проаналізував, це буде для них навіть вигідніше, ніж утримання своїх вагонів», - наводяться в матеріалі слова учасника Комітету з логістики ЄБА Юрія Щукліна.

Зазначимо, ще восени минулого року в «Укрзалізниці» заявили, що 2020 рік компанія закінчить зі збитком в 12-14 млрд грн. Як повідомлялося, «Укрзалізниця» в січні-червні 2020 року одержала 8,792 млрд грн чистого збитку, тоді як за аналогічний період 2019 року її чистий прибуток склав 1065 млрд грн.