Нагадаємо, раніше повідомлялося, що ДК «Укргазвидобування» планує купити 72 автозаправки на загальну суму 1,32 млрд грн. На думку експертів, ця ціна більш ніж у два рази перевищує ринкову.
Коментуючи можливу угоду, директор київської мережі АЗС «КЛО» Ігор Чернявський відзначив, що при оцінці вартості АЗС перш за все повинні враховуватися обсяги реалізації, а сама купівля повинна супроводжуватися аналізом термінів окупності станції. «Якщо добові прокачування не перевищують трьох «кубів», то така станція є збитковою, а, значить, її вартість дорівнює нулю. При таких видідних даних, які показує «Укргазвидобування», завдання окупності не буде вирішено ніколи», - зазначив співрозмовник.
Комерційний директор мережі АЗС Wells Максим Петько вважає, що на вартість заправки також безпосередній вплив здійснює її стан, наявність магазину, газового модуля тощо. «Ціна може змінюватись у значних діапазонах. На сьогодні, середня вартість однієї АЗС коливається в районі 200-250 тис. дол. А за ціною, за якою купує заправки «Укргазвидобування», думаю, ми б і свою мережу продали», - підкреслив він.
На думку директора ТОВ «Східні ресурси» Володимира Шостака, при середньому рівні прокачувань АЗС може коштувати близько 350 тис. дол. «Разом з цим, багато чого залежить від розташування станції, зовнішнього вигляду, - тобто тих чинників, за рахунок яких новий власник може підвищити обсяги реалізації. Якщо такі можливості присутні, то ціна на АЗС може бути вищою», - зазначив він.
У той же час, директор мережі АЗС GFC (м.Львів) Юрій Назаркевич не виключає, що якщо заправка в ідеальному стані і має прокачування близько 3 тонн на добу, то її вартість може перебувати у межах 1-1,5 млн дол. «Це АЗС в обласному центрі з пізнаваним брендом, на периферії такі об'єкти не можуть коштувати більше 500 тис. дол» - додав він.
На переконання директора ПП «Надія» Віктора Батраченка, якщо взяти середні дані, то вартість будівництва АЗС може скласти близько 3 млн грн. «Потрібно також враховувати, що ціна на одну окремо взяту АЗС завжди буде нижчою, ніж при купівлі мережі АЗС. У вартості мережі потрібно враховувати бензовози, нафтобази, офісні приміщення, сформоване певне коло клієнтів тощо, тому вона буде коштувати дорожче, ніж окремі заправки», - сказав В.Батраченко.
З ним погодився і операційний директор ТОВ «Веста Сервіс» Олександр Черната. На його думку, середня вартість станції з прокачування близько 3 тонн на добу може досягати 400-500 тис. дол, але для кожної окремої АЗС буде свій розрахунок. «При купівлі мережі питома ціна заправки буде вищою, оскільки в цьому випадку присутня відпрацьована система безготівкових продажів, укладені міжемітентні договори», - додав він.