UA / RU
Підтримати ZN.ua

Верховна Рада навряд чи проголосує за збільшення вдвічі акцизу на основні нафтопродукти, – перший віце-спікер

Калєтнік вважає, що незважаючи на нинішній дійсно катастрофічний стану українських доріг, постійно перекладати збільшення витрат на їх ремонт та утримання на плечі громадян – неправильно.

Ініційоване "Укравтодором" підняття акцизів на основні нафтопродукти в два рази є дуже сумнівним з точки зору його економічної доцільності. Крім того, європейський рівень мит не відповідатиме далеко не європейській якості нафтопродуктів, а також доходів населення. Тому говорити, що Верховна Рада сьогодні зможе проголосувати за таку ініціативу передчасно. Про це у коментарях для ZN.UA заявив перший віце-спікер ВР Ігор Калєтнік.

На його думку, розглядаючи доцільність двократного збільшення акцизів необхідно, насамперед, враховувати не поточні фінансові проблеми "Укравтодору" (іноді штучно створені), а про те, як це вплине на стан економіки, окремих галузей, та добробут рядових громадян.

"Ми маємо враховувати дуже неоднозначні тенденції на ринку нафтопродуктів, які потребують серйозного та глибокого аналізу в тому числі й в контексті останньої динаміки бюджетних надходжень. Але перш за все, ми маємо аналізувати та думати, а чи зможе пересічний українець купувати пальне за значно збільшеними цінами? Особливо - враховуючи очевидні проблеми з його якістю, яка, як і зарплати та пенсії, ще дуже далека від європейської", – зазначив перший віце-спікер.

"Ми маємо проаналізувати, чи зможуть сільськогосподарські підприємства купувати по такій ціні нафтопродукти і якими при цьому будуть подальші наслідки для економіки? Зокрема, як це вплине в подальшому на зростання собівартості виробленої сільськогосподарської продукції, а отже – ціни на продукти харчування, транспортні перевезення, споживчу інфляцію і, знову ж таки, платоспроможність простих громадян", – додав він.

Калєтнік вважає, що незважаючи на нинішній дійсно катастрофічний стану українських доріг (навіть у столиці, не кажучи вже про регіони), постійно перекладати збільшення витрат на їх ремонт та утримання на плечі громадян – неправильно.

"Виникає резонне питання, чому за бездарну та непрозору фінансову політику "Укравтодору" має розплачуватися простий українець, пам'ятаючи про чисельні звинувачення на адресу шляховиків у завищеній собівартості робіт по ремонту та будівництву автотранспортних шляхів, корупції та грандіозних відкатах у цій сфері. Давайте спершу зробимо прозорою та зрозумілою структуру витрат цієї компанії, і в першу чергу – саме на ремонт та будівництво доріг, а тоді разом, з залученням парламентарів, експертів та широкої громадськості пошукаємо джерела необхідних ресурсів", - підкреслює парламентар.

"Я думаю, що це дуже складне дискусійне питання і сказати, що Верховна Рада сьогодні зможе проголосувати за підняття акцизу, мабуть передчасно", - резюмував Калєтнік. !zn