UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні знову продовжено старий стандарт на дизпаливо

Дизельне паливо низької якості Євро-3 будуть продавати в Україні як мінімум до 1 липня 2014 року.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі опублікувало свій наказ N1240 від 17 жовтня, в якому у черговий раз перенесло терміни набуття чинності нових нормативів щодо дизельного палива. Ці норми мали набрати чинності з 1 листопада 2013 року, але міністерство продовжило дію старих стандартів до 1 липня 2024 року.

Україна фактично визнає, що постачання дизельного палива Євро-3 з Росії близько 1,2 млн/т на рік (частка 25%) закрити нічим: "якби стандарти стали вищими, то відкрилася б пряма можливість підняти ціни на дизель, Євро-4, і фактично наявність палива більш низької якості балансує ситуацію", пише КоммерсантЪ-Україна.

Учасники ринку очікують суттєвого загострення конкуренції на ринку. "Сьогодні витрати на виробництво дизельного палива Євро-3 на-15/т нижчі, ніж на Євро-4, і збереження старих стандартів серйозно позначиться на відтоці клієнтів нашої компанії на користь імпортного російського палива", - вважає голова правління ПАТ Укртатнафта (Кременчуцький НПЗ) Павло Овчаренко. За його словами, підприємству буде непросто конкурувати на ринку з постачальниками більш дешевого палива.

Окрім того, не виключено, що збереження колишніх стандартів вигідне Шебелинському газопереробному заводу, який не має можливості виробляти паливо більш високої якості, оскільки коштів на модернізацію підприємства у НАК "Нафтогаз України" немає.

Як було повідомлено, з 1 липня 2013 року закінчився термін дії національних стандартів ДСТУ 3868-99 "Паливо дизельне. Технічні умови" та ДСТУ 4063-2001 "Бензини автомобільні. Технічні умови", які визначали технічні умови для автомобільних бензинів і дизпалива, що відповідали нормам Євро-2 і Євро-3.

Міненерговугілля підготувало проект "Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив", але його ще не схвалено Кабміном. Відповідно до первинної редакції цього документа, дію стандартів якості бензину і дизельного палива, що відповідають вимогам Євро-3, пропонували продовжити до 31 грудня 2015 року, Євро-4 - до 31 грудня 2017 року. Однак до проекту техрегламенту неодноразово вносили правки і його остаточні формулювання залишаються невідомими.

Україна неодноразово відкладала повний перехід на стандарти якості палива Євро-4 і Євро-5. Зокрема, дію старих стандартів, що відповідають вимогам Євро-2 і Євро-3, було продовжено в липні 2011 року, в січні 2012 року, в липні 2012 року.

Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості України виступило з пропозицією продовжити дію стандартів якості нафтопродуктів, що відповідають вимогам Євро-3, тільки в частині дизельного палива. Необхідність продовження старого стандарту на дизельне паливо (ДП) Міненерговугілля мотивує тим, що близько 10-20% українського споживання ДП забезпечується за рахунок постачань через трубопровідну систему російського "Транснефтепродукта", яку заповнено паливом стандарту Євро-3. Постачанням зазначеного палива задовольняються потреби сільгоспвиробників, а також "Укрзалізниці". !zn

Читайте також:

Низькопробний бензин в Україні запропонували залишити ще на кілька років

Контрабанда нафтопродуктів забрала з бюджету понад 1 млрд грн акцизів

Уряд прийняв рішення про перехід України на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5