UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні припинена реєстрація нового бізнесу на кілька місяців — експерт

В результаті змін системи реєстрації РРО податкові органи поки не можуть реєструвати касові апарати.

Нововведення в наказі Міністерства фінансів №547 від 14.06.16, що змінили колишню систему взяття на облік Реєстраторів розрахункових операцій (РРО), призупинили фіксацію створення нових суб'єктів підприємництва. Пауза може триватиме не один день, а може й місяці, - про це повідомив виконавчий директор асоціації "УкрЕККА" Василь Маціпура. За його словами, відтепер всі, кому необхідно зареєструвати касовий апарат в ДФС, не можуть цього зробити, оскільки наказ Мінфіну вніс зміни в систему. Зокрема, до реєстру РРО необхідно внести всі дані всіх реєстраторів розрахункових операцій, випущених в обіг. Поки цього не зроблено, касові апарати не можуть бути зареєстровані податковими органами.

"Яка відтепер процедура? Клієнт купує касовий апарат, заповнює заяву в електронній формі, в якій зазначає, що він придбав такий-то апарат і всі його параметри. А також і те - в якій компанії він буде обслуговувати його - такий-то сервісний центр . Далі він відправляє всі ці дані на сервер ДФС. Компанія, яка обслуговуватиме касовий апарат, також направляє повідомлення в податкову про те, що вона з клієнтом уклала договір. ДФС перевіряє в реєстрах сам РРО та сервісний центр. Податківець формує довідку №2 і відправляє заявить елю на електронну пошту його фіскальний номер. Той уже вводить в систему касовий апарат і в електронному вигляді передає акт введення в експлуатацію - так звану довідку про опломбування касового апарату. І тільки після цього податкова надає реєстраційне свідоцтво", - пояснив В.Маціпура.

Він додав, що згідно з наказом Мінфіну, до реєстру примірників РРО необхідно внести електронні формуляри всіх типів і моделей реєстраторів розрахункових операцій. Ця робота сьогодні тільки починається. Реєстр сервісних центрів також не заповнений. Отже, підприємці не зможуть відкрити новий бізнес, оскільки податкова не зареєструє касовий апарат до тих пір поки він не з'явиться в реєстрі. За словами Маціпури, згідно з наказом Мінфіну, для наповнення реєстрів відводилося 3 місяці, і тільки після цього повинен був вводитися "одинклік", - але ДФС чомусь вирішила зробити це відразу, не попередивши ні користувачів ні виробників РРО, які повинні наповнити ці реєстри даними.

"Якщо людина, наприклад, відкриває ресторан, він повинен отримати ліцензію. А для цього необхідно спершу зареєструвати касовий апарат. Тому відкриття нового бізнесу зараз заблоковано. Дана проблема не стосується тих, хто вже зареєстрований і працює", - пояснив Маціпура.

Він також висловив припущення, що реєстраційний колапс пов'язаний з наміром Міністерства фінансів ввести в роботу в Україні, в якості експерименту, альтернативні РРО. Зокрема, програмні системи, які будуть реєструвати касові операції за допомогою звичайних смартфонів і планшетів, про що раніше повідомлялося.

Нагадаємо, раніше міжвідомча робоча група при Міністерстві фінансів України всього за 1 день вивчила і схвалила реєстрацію 8 альтернативних систем РРО. На думку експертів, такий крок є ризикованим, оскільки, проведення касових розрахунків за допомогою звичайних гаджетів не є захищеним від спотворення інформації. А це може призвести до маніпуляцій фіскальної інформацією і мінімізації податків.