Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства анонсувало введення нових норм, які повинні підвищити безпеку людей біля залізничних колій. Про це написав заступник глави Мінрегіонбуду Лев Парцхаладзе на своїй сторінці в Facebook.
Зокрема, в новому ДБН "Споруди транспорту. Залізничні колії 1520 мм. Норми проектування" введено обов'язкове облаштування спеціальних огорож для недопущення виходу на колії сторонніх людей.
"Місця, які безпосередньо прилягають до шляхів швидкісних поїздів, дуже небезпечні. Тільки на Південно-Західній залізниці в 2018 році було зафіксовано близько 60 нещасних випадків. Багато з них - як раз через перетинання людьми шляхів у непризначених для цього місцях", - написав він.
"Щоб підвищити безпеку людей біля залізничних шляхів і мінімізувати число нещасних випадків і аварій, ми ввели проектування огороджувальних парканів або лісонасаджень, які не дозволять потрапляти в небезпечні ділянки швидкісного руху поїздів", - зазначив заступник міністра.
За підрахунками експертів, це дозволить на 30% зменшити аварії та нещасні випадки на шляхах.
Згідно з цією нормою, для недопущення виходу на колії на ділянках організації швидкісного руху поїздів у всіх випадках слід встановлювати захисні огорожі або ділянки лісів у вигляді лісосмуг.
Причому, якщо це будуть захисні лісонасадження, то вони повинні утворювати щільну безперервну лінію захисту.
В місцях їх розривів повинні влаштовуватися механічні огорожі.
Виняток становлять природні і штучні перешкоди для виходу на шляху. Наприклад, водойми, заболочена місцевість, скельні виїмки, будинки, гаражі та інше.
Повідомляється, що новий ДБН поширюється на: проектування і будівництво залізниць колії 1520 мм зі звичайним рухом поїздів і прискореним рухом пасажирських та приміських поїздів, нових залізничних ліній, додаткових головних колій, під'їзних шляхів; реконструкцію і капремонт існуючих ліній, окремих споруд та пристрої загальної мережі залізниць України; проектування і будівництво залізничних ліній зі швидкісним рухом пасажирських поїздів.
Як писало DT.UA, щороку залізниця поступово втрачає вантажну базу. А в промисловому виробництві, як і раніше, переважають насипні / навалочні вантажі з низькою доданою вартістю кінцевого виробництва.
Докладніше про необхідність реформ залізничного транспорту читайте в статті Оксани Затворницкой "Встати на нові рейки" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".