UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні лише 2% доріг першої категорії — експерти

В країнах ЄС частка таких доріг, зокрема цементобетонних, становить до 40%.

Загальна вага сучасних транспортних засобів може перевищувати 40 тонн. Для прикладу: сучасні зерновози перевозять 60 т на чотирьох осях і 80 т на п'яти, і вже розроблені "вагони" на колесах для перевезення вантажів масою до 100 тонн. Вантажні автомобілі вагою 40 т несуть навантаження в середньому 11-12 т для одинарних осей. Під ці умови пристосовані тільки дороги І категорії, яких в Україні лише 2% (або 2700 км).

"На території України до І категорії належить автомобільна дорога міжнародного значення (довжиною 487 км) Київ-Ковель-КПП "Ягодин" (державний кордон з Польщею). Вона була відкрита після ремонту в грудні 2011 року. На трасі Київ-Ковель (в народі - Варшавська траса) від Тетерева до Ковеля бетонна дорога, а від Тетерева до Загальцев - асфальтобетонна. Асфальтобетонна зруйнована і вимагає ремонту, а бетонна залишається у відмінному стані", - відзначають експерти.

Читачів, які цікавляться глибоким аналізом економіки будівництва українських доріг, запрошуємо вивчити дослідження "Переваги цементобетонних доріг в Україні" Українського інституту майбутнього, а також індекс Global Competitiveness Index 2017-2018.