Верховна Рада України ухвалила в цілому два законопроекти про утилізацію транспортних засобів, знятих з експлуатації, та внесення відповідних змін про сплату екологічного податку за їх утилізацію в Податковий кодекс.
За ці закони в четвер, 4 липня, проголосували 233-235 депутатів при необхідному мінімумі в 226 голосів.
Згідно з прийнятими документами, такий збір сплачують як імпортери, так і виробники автомобілів і автобусів, за винятком транспортних засобів з циклу "зварювання-фарбування-складання".
Базова ставка податку за утилізацію легкових автомобілів не змінилася порівняно з редакцією прийнятого в першому читанні законопроекту і становить 5,5 тис. грн, така ж ставка встановлена на кузови для промислового складання.
Разом з тим, на інші транспортні засоби (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона знижена до 11 тис. грн порівняно з 38 тис. грн.
Крім того, незмінними залишилися коефіцієнти до базових ставок для нових легкових автомобілів: 0,86 - для електромобілів і авто з об'ємом двигуна до 1 тис. куб. см (тобто сума податку складе 4,73 тис. грн), 1,34 - з двигунами від 1 тис. до 2 тис. куб. см (7,34 тис. грн), 2,56 - з двигунами від 2 тис. до 3 тис. куб. см-14,08 тис. грн).
Для легкових автомобілів з об'ємом двигуна від 3 тис. до 3,5 тис. куб. см сума складе 19,1 тис. грн (коефіцієнт 3,47), понад 3,5 тис. куб. см - 30,25 тис. грн (5,5).
У той же час прийнятим законом значно знижені у порівнянні з прийнятою в першому читанні редакцією величини коефіцієнтів (і відповідно, суми зборів) для колишніх у вживанні легкових автомобілів. Вони будуть рівно вдвічі вищими, ніж для нових автомобілів, хоча спочатку передбачалося, що вони будуть перевищувати їх в 6 разів, а за окремими позиціями - у 8 разів.
Крім того, встановлено коефіцієнт "4" для нових кузовів для легкових авто (за винятком кузовів для промислового складання, які звільнені від сплати збору, тобто сума збору становитиме 22 тис. грн за кузов, і 12 - для старих (66 тис. грн).
Депутати також змінили і знизили коефіцієнти для автобусів і вантажних автомобілів, прив'язавши їх до повної маси. Для нових транспортних засобів коефіцієнти складуть: до 2,5 тонн - 0,8, до 3,5 тонн - 0,9, до 5 тонн - 1, до 8 тонн - 1,1, понад 8 тонн - 1,34. Для вживаних автомобілів вони також вищі рівно вдвічі.
Набуття чинності закону планується з 1 вересня 2013 року.
Проти введення цього закону, як і раніше, виступає Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД), яка офіційно заявляє, що в разі прийняття закону буде робити все можливе, щоб інформувати населення про новий податок. !zn
Читайте також:
Україна у відповідь Росії вводить утилізаційний збір на автомобілі
Росія утилізує дві найбільші в світі атомні підводні човни
Україна може скоротити термін дії спецмита на імпорт автомобілів