Укравтодор представив нову Методологію закупівель, що покликана попереджати ризики в роботі з підрядниками і перешкоджати "тендерним тролям", котрі навмисне блокують проведення важливих для країни держзакупівель робіт і послуг, пов'язаних з дорожнім будівництвом. Про це у колонці у виданні "НВ Бізнес" пише керівник Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кубраков.
"Очоливши Укравтодор наприкінці листопада минулого року, я отримав ключову завдання - оновити 4 тис. км доріг державного значення. Для цього потрібно 85 млрд грн фінансування і щоб всі учасники процесу відпрацювали на 100% - бізнес, структурні підрозділи, інші державні установи. Зрив будівельного сезону через роботу так званих "тендерних тролів" був визначений як одна з реальних загроз", - зазначив Олександр Кубраков.
На його думку, необхідний такий інструмент, який би дозволив упорядкувати розробку тендерної документації службами автомобільних доріг в областях, допоміг мінімізувати корупційні ризики і захистив Укравтодор від втрати часу та коштів з-за недобросовісних підрядників. Таким інструментом стала типова тендерна документація (Методологія закупівель).
"Типова тендерна документація ґрунтується на уніфікованому підході до роботи з підрядниками. Для бізнесу - це гарантія прозорих умов участі в тендері, відкритої конкуренції і додаткового захисту від тендерних тролів, а для Укравтодору - можливість краще контролювати якість ремонтних робіт і надійність підрядних організацій", - підкреслив Олександр Кубраков.
За його словами, методика - "це лінійка, за допомогою якої у рамках торгів Укравтодор оцінює потенційних підрядників".
"Якщо компанія ще минулого літа заливала асфальт в котеджному містечку, у неї практично немає шансів пройти кваліфікаційні вимоги Укравтодору для виконання робіт на трасах міжнародного значення. І досвід можна отримати, долучаючись до тендерів на дороги місцевого значення, працюючи в субпідряді або альянсі з іншими, більш досвідченими компаніями", - пояснив керівник Державного агентства автомобільних доріг України.
За словами Олександра Кубракова, у підготовці Методології Укравтодор, насамперед, орієнтувався на приклади ЄС і США.
"Епоха "дикого капіталізму" підійшла до кінця, ми хочемо, щоб ринок працював за принципом вільної економіки і мав чіткі межі й правила, зрозумілі всім гравцям. Наше головне завдання - оновлення доріг", - зазначив Олександр Кубраков. І додав: впровадження жорстких кваліфікаційних вимог дорожньої галузі можна порівняти з дипломом і реальним досвідом хірурга. "Ніхто не довірить себе недосвідченому лікаря, от ми і не можемо довірити дороги компаніям, які не мають достатньої кваліфікації у будівництві доріг державного значення", - підкреслив Олександр Кубраков в експертній колонці у виданні "НВ Бізнес".
Як раніше повідомлялося, "Укравтодор" розробив методологію про особливості закупівлі робіт з будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) та послуг із поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Після презентації проекту документа починається формальний процес громадського обговорення на основі робочої групи Мінекономрозвитку. Проект враховує нову редакцію закону "Про публічні закупівлі", що вступить у дію 19 квітня 2020 року