UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні може знизитися якість скрапленого газу – експерти

У травні-червні 2021 року компанія "катма груп", яка постачає паливо для мережі АЗС «БРСМ-Нафта», імпортувала 2 836 т бутан-бутиленовой фракції (ББФ), нафтохімічної сировини, що володіє подібними зі зрідженим газом характеристиками. Про це повідомили в Консалтинговій групі "А-95", передает enkorr.ua.

Залізничні партії ББФ були поставлені з Мозирського НПЗ на нефтегазосберегающій комплекс "БРСМ" в с. Переяславське (Київська область).

Бутан-бутиленова фракція - побічний продукт установки каталітичного крекінгу, отриманий в процесі зупинки Мозирського НПЗ, з вмістом близько 50% бутиленыв.

Традиційний спосіб застосування ББФ - підвищення октанового числа бензинів і в якості сировини для виробництва синтетичного каучуку.

В Україні основною сферою застосування цієї сировини є змішання з товарним зрідженим газом з метою зниження його собівартості й підвищення прибутку від продажів.

Водночас побічним ефектом такого змішання є втрата якості газу через високу корозійність ББФ і підвищеного показника залишку, який не випаровується.

"Жодна українська мережа АЗС більше не купує ББФ, який у випадку з Мозирським НПЗ є відходом нафтопереробного виробництва. У Переяславському, куди БРСМ транспортує цю сировину, технологічно не може бути доданий як зріджений газ, так і в бензин. В обох випадках це призведе до різкого погіршення якості продукту", - вважає фахівець групи Артем Куюн.

Аналогічну думку висловив також аудитор з сертифікації нафтопродуктів ОС "Серт АСУ" Олександр Лютий.

"Бутан-бутиленова фракція не є товарним продуктом, це сировина для отримання інших нафтохімічних продуктів шляхом складної переробки. Від товарного автогазу його відрізняє підвищений вміст вуглеводнів С5 і вище, а також зміст дієнових вуглеводнів, тому залишок після випаровування буде сильно перевищувати норму", - каже Лютий.

За словами технічних фахівців, використання ББФ як автогазу може завдати серйозної шкоди паливній системі транспортного засобу.

"Будуть страждати редуктори, газові фільтри і форсунки. Залишок, який не випаровується, після нагрівання газу в редукторі випадає в осад у вигляді маслянистої рідини, що негативно позначається на точності роботи газових форсунок, блокує роботу клапанів в редукторі і знижує пропускну здатність газових фільтрів", - зазначив технічний директор мережі СТО Profigas Євген Устименко.

Нагадаємо, в 2020 р. група БРСМ закупила 117 тис. Т сировини і компонентів для виробництва нафтопродуктів. За підсумком січня-травня 2021 року група є одним з лідерів по імпорту безакцизних розчинників.

Продаваний в мережі "БРСМ" бензин з октановим числом 95 і альтернативне паливо виробляється ТОВ "Стандарт Ойл 2000" на міні-НПЗ в Гадячі і нафтобазі в селі Переяславському Київської області. Вона ж виробляє частина дизельного палива, рецептура якого невідома.