UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні дорожчатиме туалетний папір: експерти радять запасатися, але не створювати ажіотаж

Через енергетичну кризу та подорожчання сировини, в Україні очікується  подорожчання туалетного паперу. До кінця року товар першої необхідності може додати в ціні 50-60%, а до кінця першого кварталу поточного року, ріст цін може сягнути 30%, кажуть експерти та радять українцям не створювати ажіотажу, пише «Главред». 

У багатьох країнах Європи туалетний папір і паперові рушники значно виросли в ціні ще минулого року, в той час, як українські виробники аналогічної продукції, зокрема і вітчизняний флагман галузі  Київський картонно-паперовий комбінат, до останнього намагаються утримувати ціни на свої вироби.

Однак, якщо зважити на енергетичну кризу у нашій країні, туалетний папір таки дорожчатиме. До кінця року, за прогнозом експерта Андрія Новака, ціна на цей товар може вирости в цілому на 50-60%. А протягом поточного кварталу - на 30%, прогнозує Віктор Медвідь.

«Щодо туалетного паперу вітчизняного виробництва, то вже за підсумками першого кварталу 2023 року він може подорожчати на 30%. Наразі ключовим питанням є підвищення ціни на електроенергію для промислових підприємств. ЇЇ вартість збільшується в середньому на 6,50 грн за кВт-год. При цьому на сьогоднішній день електроенергія не подається у потрібних для виробництва обсягах, тому доводиться купувати дизельні генератори та відповідно пальне до них. Вартість електроенергії у такому випадку додатково зростає на кожному кіловаті в середньому на 15 грн, при цьому собівартість продукції збільшується загалом на 20 грн на кіловат. Безумовно, така тенденція призведе до підвищення вартості товарів. Ріст цін на таку споживчу продукцію, як туалетний папір, паперові рушники, серветки сягне до 30% вже протягом поточного кварталу», - пояснив економічний експерт.

Разом з тим, Віктор Медвідь застерігає українців від ажіотажу навколо туалетного паперу, бо каже, що дефіциту цього продукту найближчим часом не прогнозується. Київський картонно-паперовий комбінат, виробник торгової марки «Обухів 65», наприклад, скорочувати своє виробництво у поточному році не планує.

«А от що стосується формування запасів туалетного паперу за старими цінами, то це не буде зайвим. Коли є вільні кошти, безумовно, варто робити резервні покупки, якщо ми говоримо про окремі домогосподарства. У цьому є сенс в короткостроковій перспективі», - зауважує Віктор Медвідь.

При закупах слід звертати увагу не лише на ціну, але й на якість продукції. Скажімо, упізнаваний бренд «Обухів 65», через його популярність, часто підробляють. Ціни на фейкову продукцію можуть бути нижчими за вартість оригіналу, проте купуючи підробку, покупець ризикує своїм здоров’ям.