UA / RU
Підтримати ZN.ua

Уряд прийняв рішення про перехід України на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5

Кабінет міністрів затвердив технічний регламент "Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива" з продовженням дії стандартів якості бензинів і дизпалива, що відповідають вимогам Євро-3, до кінця 2015 року.

Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький повідомив, що Кабінет міністрів України на сьогоднішньому засіданні ухвалив рішення про перехід на паливні стандарти Євро-3, Євро-4 і Євро-5.

"Так, прийнято рішення... відповідно до національного плану дій з переходу на Євро-3, Євро-4, Євро-5", - сказав міністр в коментарі журналістам.

Відповідаючи на питання про те, чи не вплине таке рішення уряду, зокрема, на роботу Шебелинського газопереробного заводу, міністр сказав: "Він, по-перше, не буде зупинятися, а по-друге - ми докладаємо зусиль, щоб налагодити там випуск Євро-3 і Євро-4".

Як повідомлялося, з 1 липня 2013 року закінчився термін дії національних стандартів ДСТУ 3868-99 "Паливо дизельне. Технічні умови" та ДСТУ 4063-2001 "Бензини автомобільні. Технічні умови", які визначали технічні умови для автомобільних бензинів і дизпалива, що відповідають нормам Євро-2 і Євро-3.

Міненерговугілля підготувало проект "Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельного палива", але він ще не схвалений Кабміном. Відповідно до первинної редакції цього документа, дію стандартів якості бензину і дизельного палива, що відповідають вимогам Євро-3, пропонувалося продовжити до 31 грудня 2015 року, Євро-4 - до 31 грудня 2017 року. Однак до проекту техрегламенту неодноразово вносилися правки і його остаточні формулювання залишаються невідомими.

Україна неодноразово відкладала повний перехід на стандарти якості палива Євро-4 і Євро-5. Зокрема, дію старих стандартів, що відповідають вимогам Євро-2 і Євро-3, було продовжено у липні 2011 року, у січні 2012 року, у липні 2012 року.

Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості України виступило з пропозицією продовжити дію стандартів якості нафтопродуктів, що відповідають вимогам Євро-3, тільки у частині дизельного палива. Необхідність продовження старого стандарту на дизельне паливо (ДП) Міненерговугілля мотивує тим, що близько 10-20% українського споживання ДП забезпечується за рахунок постачань через трубопровідну систему російського "Транснефтепродукта", яка заповнена паливом стандарту Євро-3. "Постачанням зазначеного палива задовольняються потреби сільгоспвиробників, а також "Укрзалізниці", - йдеться в листі.

У відомстві підкреслюють, що дія старих стандартів якості нафтопродуктів вже неодноразово продовжувалася, але суттєвий прогрес у модернізації Шебелинського ГПЗ, Надвірнянського та Дрогобицького НПЗ не був досягнутий. "Необхідно провести аналіз стану реалізації інвестпроектів реконструкції та модернізації виробничих потужностей на вітчизняних НПЗ", - резюмують у Міненерговугілля.

Шебелинський ГПЗ, що належить державному ПАТ "Укргазвидобування", після закінчення дії стандартів Євро-2 і Євро-3 знизив переробку сировини до мінімального рівня. Зараз ГПЗ продовжує випускати тільки мазут, бітум, уайт-спірит, поліпропілен та скраплений газ. !zn

Читайте також:

Контрабанда нафтопродуктів забрала з бюджету понад 1 млрд грн акцизів

Азаров незадоволений якістю бензину

Українські водії все більше відмовляються від бензину і переходять на дизель