«Укрзалізниця» працює над вирішенням проблеми з системою тарифоутворення, заявив в.о. голови правління "Укрзалізниці" Іван Юрик в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
“З початку кризи в березні 2020 року через пандемію компанія переживає період серйозних випробувань. Адже основний бізнес компанії залежить від стану реального сегменту економіки. Вже не кажучи про пасажирські перевезення, які повністю були зупинені протягом 2-го кварталу 2020 року. В пік кризи в 2020 році глибина падіння по касовій виручці доходила до 40%. Це неймовірний стрес-тест на стійкість компанії. Сьогодні вже ми вийшли на 50-60% докризового рівня щодо пасажиропотоку, і на майже 100% вантажопотоку”, - заявив Юрик.
Але, за його словами, проблемою залишається структура тарифів.
“Вона є рудиментом Радянського Союзу. В той час вантажні товари були поділені на класи. Наприклад, певні товари потрібно було возити на шалено далекі відстані, тому власникам вантажів давали знижки та робили категоризацію. Ця несправедливість між вантажами - коли хтось возить дешево, а хтось взагалі платить за всіх – лишається досі у нашій системі тарифу. Це досить жорстка зарегульована система”, - сказав він.
Юрик наголосив, що мета УЗ – змінити систему тарифоутворення на вантажні перевезення та зробити один уніфікований тариф "тонна за кілометр", як в Європі.
“Очевидно, що тут йдеться про шалені гроші, про мільярди. Тому є великий спротив змінам. Це найбільш фундаментальна проблема”, - сказав в.о. голови правління Укрзалізниці.
Як повідомлялося раніше, за підсумками квітня Укрзалізниця отримала 35 млн грн прибутку.