Вітчизняний оператор нафтотранспортної системи АТ "Укртранснафта" (УТН) і російська "Транснефть" погоджують договір про компенсацію витрат за проведення робіт по витісненню некондиційної нафти з нафтопроводу "Дружба". Про це повідомила прес-служба УТН за підсумками зустрічі в Братиславі.
"Оскільки врегулювання цього питання не передбачено угодою про надання послуг з транзиту російської нафти, замовником яких є ВАТ "Транснефть", сторони узгоджують додатковий договір до чинної угоди, згідно з яким відбуватимуться розрахунок, визначатимуться терміни та умови компенсації додаткових витрат АТ "Укртранснафта", – йдеться в повідомленні.
"Укртранснафти" також нагадали, що 11 травня за рахунок звільнення однієї нитки "Дружби" був відновлений транзит в Європу. Нафта з підвищеним вмістом хлорорганіки буде перекачуватися на європейські НПЗ партіями у відповідності з узгодженим усіма зацікавленими сторонами графіком.
"Повне прокачування некондиційної нафти Urals з території України в Угорщину та Словаччину може зайняти від чотирьох до шести місяців. Цей строк залежить від концентрації хлорорганичных сполук у залишках сировини", – додали в компанії.
Як писало DT.UA, на даний момент "Укртранснафта" веде переговори з "Транснафтою" про розмір компенсації витрат на реалізацію першочергових заходів з ліквідації кризи, надалі належить обговорення компенсацій за очевидні зміни в режимі роботи нафтопроводу.
Раніше Білорусь повністю зупинила транзит російської нафти. "Вимушена пауза" буде використана для виконання ремонтних робіт.
22 квітня на білоруському "Мозирському нафтопереробному заводі" сталася поломка через неякісну російську нафту з підвищеним вмістом хлоридів. У той же день білоруський концерн "Белнефтехім" тимчасово обмежив експортні поставки нафтопродуктів з Росії в інші країни. 25 квітня Польща зупинила транзит неякісної російської нафти по ділянці нафтопроводу "Дружба" через ризик виникнення серйозної промислової аварії. 26 квітня аналогічне рішення прийняла Україна.
27 квітня радник президента компанії "Транснафта" Ігор Дьомін заявив про те, що нафта нібито "була забруднена навмисне", російські правоохоронці відкрили кримінальне провадження. Проте непомітно "влити" в трубопровід на перегоні "Унеча-Мозир" кілька цистерн хлоридів неможливо.
Детальніше щодо "брудної" російської нафти читайте в статті Сергія Куюна "Зіпсована "Дружба" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".