UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українські авіаперевізники можуть втратити 35 мільйонів євро на викидах

Прийняття Євросоюзом директиви 2008/101/ЕС про обмеження викидів парникових газів при авіаційних перевезеннях може обійтися вітчизняним авіаперевізникам на суму близько 35 мільйонів євро щорічно, заявив у статті для «Дзеркала тижня» перший заступник голови Національного агентства екологічних інвестицій Іван Варга.

Прийняття Євросоюзом директиви 2008/101/ЕС про обмеження викидів парникових газів при авіаційних перевезеннях може обійтися вітчизняним авіаперевізникам на суму близько 35 мільйонів євро щорічно, заявив у статті для «Дзеркала тижня» перший заступник голови Національного агентства екологічних інвестицій Іван Варга.«Цією директивою авіаційні перевезення були включені до європейської схеми торгівлі викидами. Знаковим є те, що під дію законодавства ЄС потрапили суб'єкти, що не знаходяться під юрисдикцією країн - членів Євросоюзу, зокрема українські авіакомпанії, - заявив чиновник. - При цьому плата за викиди буде стягуватися в односторонньому порядку з літаків, які приземляються і злітають на території ЄС, незалежно від країни реєстрації судна». При цьому він підкреслив, що реалізація даної директиви може призвести до значних фінансових втрат українських авіаперевізників. «Пасивність України в цьому питанні може обійтися вітчизняним авіаперевізникам на суму близько 35 млн. євро на рік, які будуть перераховуватися до бюджетів країн - членів ЄС. Тому Україні необхідно розробити пакет адекватних і прийнятних заходів, спрямованих на національне регулювання викидів парникових газів при авіаційних перевезеннях, який дозволить вивести з-під дії директиви ЄС 2008/101/ЕС українських авіаперевізників або хоча б пом'якшити її дію», - заявив Варга. Чиновник також припустив, що директива ЄС - це тільки початок «вуглецевого протекціонізму» у міжнародній торгівлі. «Відзначу також, що авіація в цьому питанні стала піонером секторального вуглецевого протекціонізму. На черзі захист таких галузей, як металургія, енергетика, цементна промисловість, - ключових щодо викидів парникових газів секторів. І, підкреслю, мова йде про ключові експортно і бюджетоутворюючі галузі України», - констатував Варга. На його думку, для більш успішного захисту інтересів українських виробників необхідно створити в країні внутрішній вуглецевий ринок для торгівлі квотами на викиди. «Яких заходів слід вжити, щоб захистити вітчизняного виробника? Весь комплекс таких заходів передбачає введення в Україні внутрішнього вуглецевого ринку. Це, з одного боку, продемонструє міжнародній спільноті, що країна веде внутрішню політику, спрямовану на скорочення викидів парникових газів. А з іншого - посилить позицію країни у переговорних процесах з питання зміни клімату, що дозволить отримати додаткове фінансування від інших країн і міжнародних інститутів», - заявив Варга. Детальніше читайте у статті Івана Варги «Вуглецевий захист національних інтересів» у свіжому номері «ДТ».