UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українські канали стануть для провайдерів платними з 1 січня

Президент України підписав закон, згідно із яким медіагрупи отримають право вимагати з провайдерів плату за мовлення каналів у їхніх мережах.

Закон №3504 "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо уточнення умов розповсюдження програм телерадіоорганізацій у складі універсальної програмної послуги)" набирає чинності з 1 січня 2017 року.

Згідно з законом, з нового року медіагрупи отримують право вимагати від операторів платного телебачення плату за мовлення каналів у їхніх мережах. Медіагрупи вже озвучили мінімальну вартість контенту для мереж платного телебачення. Канали будуть продаватися тільки пакетами, їх вартість буде дійсною тільки для абонентів, які укладуть договір у грудні 2016 року.

Мінімальна вартість контенту на сьогоднішній день така:

Пакет каналів 1+1 media (6 каналів: "1+1", "2+2", "ТЕТ", "ПлюсПлюс", "Уніан ТБ" і "Бігуді") – 0,75 грн за 1 абонента в місяць.

Пакет каналів StarLightMedia (6 каналів: "СТБ", "ICTV", "Новий канал", "QTV", "М1" та "М2") – 0,75 грн за 1 абонента в місяць. З 1 січня вартість дистрибуції складе 1,5 грн за абонента.

Пакет каналів "Медіа Група Україна" (3 канали: "Україна", "НЛО TV" і "Індиго TV") – 0,45 грн за 1 абонента в місяць.

Пакет каналів Inter Media Group (9 каналів: "Інтер", "НТН", "Мега", "Enter-фільм", "Піксель", "K1", "K2", "Zoom" і "EuroNews") – 3 грн за 1 абонента в місяць.

"5 канал" – 0,1 грн за 1 абонента в місяць.

Вартість, встановлена медіагрупами, буде додатково узгоджуватися з провайдерами та залежати від їхньої клієнтської бази. За словами представників медіагруп, в січні 2017 року ціни можуть зрости в декілька разів.

Законопроект №3504 був розроблений в жовтні минулого року і в листопаді потрапив на розгляд до Верховної Ради України. Кілька разів він допрацьовувався і був прийнятий 6 жовтня 2016 року. Президент України Петро Порошенко підписав законопроект 3 грудня цього року.

За даними дослідження компанії Ericsson, що проводилося в січні 2016 року, 12% українців планують відмовитися від перегляду телебачення протягом наступних двох років. При цьому 70% опитаних респондентів заявили, що від перегляду телебачення не відмовляться ніколи.

Згідно з опитуванням КМІС, проведеним у жовтні 2014 року, телебачення залишається основним джерелом отримання новин для переважної більшості українців. 83,5% респондентів вказали, що джерелом виступає українське телебачення, 31% - інтернет-сайти, 29% - знайомі і родичі.