UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українці щорічно втрачають мільйони від "прихованих" послуг мобільних операторів

Мобільні оператори можуть без дозволу абонентів підключати їх до платної послуги.

Збитки українців від "прихованих" послуг мобільних операторів становлять не менше 100 млн грн на рік. Про це повідомляє Офіс ефективного регулювання (BRDO).

На думку експертів Офісу, гроші з мобільного рахунку можуть зникати через контент-послуги - мелодії, гороскопи, анекдоти, обсяги продажів яких ростуть з кожним роком.

За інформацією Офісу, сукупний дохід операторів від контент-послуг в 2017 році перевищив 1 млрд грн.

"Визначити, яка частина сплачених контент-послуг насправді не замовлялася споживачами, досить складно. Проте, навіть якщо припустити, що таких 10%, то збитки споживачів становлять не менше 100 млн грн на рік", - відзначили в BRDO.

"Проблему визнає і сам регулятор - Нацкомісія, що здійснює держрегулювання в сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ)", - додали в Офісі.

В кінці березня цього року регулятор опублікував звіт, в якому йдеться про те, що підключення мобільними операторами контент-послуг без згоди абонентів було однією з двох основних проблем мобільного зв'язку в 2018 році (друга - відсутність тарифних планів без інтернету).

"Про зростання масштабу проблеми свідчить і динаміка відповідних скарг абонентів: у порівнянні з 2016 роком, їх кількість в 2018-м зросла в 5 разів", - стверджують в BRDO.

У той же час в Офісі ефективного регулювання підкреслили, що IT-сектор BRDO вже напрацьовує нормативні зміни, які допоможуть вирішити цю проблему.

Повідомлялося, що послуга з перенесення абонентських номерів в Україні почне працювати імовірно з травня 2019 року.