Україна відклала перехід на стандарт якості палива Євро-4
Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики (Держспоживстандарт) продовжив дію стандартів виробництва бензинів і дизпалива, що відповідають вимогам Євро-2 і Євро-3, до 1 липня 2011 року.
Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики (Держспоживстандарт) продовжив дію стандартів виробництва бензинів і дизпалива, що відповідають вимогам Євро-2 і Євро-3, до 1 липня 2011 року.Відповідний наказ Держспоживстандарту №596 від 28 грудня 2010 оприлюднено на офіційному сайті відомства.
Згідно з документом, зокрема, продовжено дію ДСТУ 3868-99 «Паливо дизельне. Технічні умови» і ДСТУ 4063-2001 «Бензини автомобільні. Технічні умови».
Також у документі зазначено, що даний наказ прийнято на виконання доручення Кабінету міністрів України від 26 грудня 2010 року №45034/8/1-10 про забезпечення реалізації домовленостей, досягнутих на засіданні експертно-аналітичної групи.
23 листопада 2010 Експертно-аналітична група з питань стабільного функціонування ринку нафти і нафтопродуктів та розвитку нафтопереробної промисловості при Кабінеті Міністрів України (ЕАГ) підтримала продовження діючих стандартів якості палива на два роки.
12 листопада прес-служба Держспоживстандарту повідомила, що відомство пропонує з 1 січня 2011 року скасувати дію стандарту ДСТУ 4063-2001 тільки в частині високооктанових бензинів, а для бензинів А-76 і А-80 будуть діяти старі стандарти.
Нагадаємо, на сьогоднішній день в Україні діють два стандарти якості нафтопродуктів: ДСТУ 4063-2001 (аналог Євро-2) і ДСТУ 4839-2007 (відповідає Євро-4, -5). У 2007 році був прийнятий графік переходу на нові стандарти якості з паралельним відмовою від ДСТУ 4063-2001 з 1 січня 2011 року.
Міністерство палива та енергетики та Український науково-дослідний інститут нафтопереробної промисловості «МАСМА» виступали за продовження до 1 січня 2012 року дії стандартів виробництва бензинів і дизпалива, що відповідають Євро-2 і Євро-3, для тих, хто не встиг завершити модернізацію заводів.
Про готовність з початку 2011 року освоїти випуск нафтопродуктів, що відповідають вимогам Євро-4 і Євро-5, заявили Одеський, Кременчуцький і Лисичанський НПЗ.
Модернізовані НПЗ і великі автозаправні мережі також виступають за перехід на покращені стандарти, пропонуючи запровадити систему диференційованого оподаткування за принципом «вища якість - нижчий податок».