UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна орендує офшорний термінал для транспортування зрідженого газу

Україна візьме в оренду офшорний термінал - корабель, на борту якого є установка, що перетворює скраплений газ у газоподібний. Оренда офшорного терміналу обійдеться в 60 млн доларів на рік, однак ця сума суттєво не вплине на вартість газу для споживачів.

Голова Координаційної ради національного проекту «3» Віталій Дем'янюк розповів ZN.UA про подробиці проекту з будівництва в Одесі терміналу зрідженого газу. За його словами, в рамках проекту Україна візьме в оренду офшорний термінал - корабель, на борту якого є установка, що перетворює скраплений газ в газоподібний. Оренда офшорного терміналу обійдеться в 60 млн доларів на рік, проте Віталій Дем'янюк запевняє, що ця сума суттєво не вплине на вартість газу для споживачів.

«Є установки, розроблені на основі таких технологій, - зі зберігання та регазифікації надводного базування, тобто базовані безпосередньо на судні. Для певних обсягів газу, якщо ви хочете отримати не 10 млрд. кубометрів газу на рік, а 2-3-4 млрд. (сьогодні навіть до 5 млрд. кубометрів на рік), вам немає потреби будувати термінал. Ви берете в оренду офшорний термінал. Можна його купити, але простіше орендувати», - зазначив Дем'янюк.

- Зарубіжні банки готові без держгарантій дати кредити на LNG-термінал у розмірі 70% від необхідної суми

«Сьогодні є досить велика кількість таких кораблів з установками регазифікації LNG. Це бізнес. До причалу швартується корабель, на якому є ємності для зберігання зрідженого газу і є установка, котра цей зріджений газ перетворює на газоподібний і подає на берег уже відомий нам природний газ. Це робить міні-завод, що базується на кораблі. Він має обмеження щодо продуктивності, щодо можливостей - приблизно 4,5-5 млрд. кубометрів на рік. І тоді корабель, який привозить газ, просто швартується до офшорного, в нього перекачується рідкий газ, а назад іде вже газоподібний», - пояснив він.

За словами керівника національного проекту, договір оренди буде укладено після тендера. «Оренда складе близько 60 млн. дол на рік. Це логічно буде внесено в тариф», - додав Дем'янюк.

Він запевнив що в результаті газ не виявиться занадто дорогим для споживачів. «Візьмімо оренду корабля. Уявіть собі, що у вас оренда судна - 60 млн. дол. на рік. Цей корабель за рік видає для круглої цифри 5 млрд. кубометрів газу. Вам необхідно поділити 60 млн. на 5. Виходить 12 дол. за тисячу кубометрів. Плюс іще 12 дол. на 1000 кубометрів (з урахуванням тарифу на транспортування газу - 306,9 грн. за транспортування 1000 кубометрів на 100 км газопроводу). З урахуванням усіх транспортних витрат отримуємо тариф 24 дол. за 1000 кубометрів газу», - заявив керівник національного проекту.

«Тут основне - вартість газу. Щоб цей процес мав сенс, закупівельна вартість газу має бути нижчою, ніж російського газу, навіть якщо до неї додати витрати на газифікацію і тариф на транспортування», - зазначив він.

Подробиці читайте в свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» в інтерв'ю Віталія Дем'янюка. !zn

Читайте також:

Україна домовилася про кредит на будівництво LNG-терміналу

Ефективне транспортування газу - важливий фактор енергетичної безпеки

Будівництво терміналу скрапленого газу в Україні обійдеться в 846 млн євро