UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна тільки через два роки уклала з китайцями угоду на $ 372 млн на електричку до Борисполя

За умовами китайського кредиту, який був наданий ще у 2010 році, підрядником будівництва мав стати резидент Китаю. Україна хотіла, щоб у реалізації проекту брали участь і українські компанії.

Держпідприємство (ДП) "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес", який спочатку планувалося запустити до Євро-2012, 17 травня уклало угоду з "China national machienery industry comlete engineering corporation" на організацію залізничного пасажирського сполучення Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" вартістю $ 372,31 млн.

Відповідна інформація оприлюднена у "Віснику державних закупівель", пишуть "Наші гроші".

"Китайська національна корпорація машинної індустрії і генеральних підрядів" (СМСЕС) отримала підряд на розробку проектно-кошторисної документації та будівельні роботи щодо процедури закупівлі "в одного учасника".

Умовами кредиту, який Експортно-імпортний банк Китаю надав українській стороні для виконання цього проекту, було передбачено, що підрядником будівництва повинен стати резидент Китаю. Вартість будівельного підряду точно відповідає розміру кредиту, отриманого на 15 років зі ставкою LIBOR +3,5% та пільговим періодом чотири роки. Також кредит був застрахований у китайській компанії "Sinosure" за $ 36,39 млн. Тобто вартість страховки склала майже 10% від розміру кредиту.

Як повідомлялося, згідно з підписаною 2 вересня 2010 року в Китаї у присутності голів України і КНР угодою, китайська сторона має побудувати залізничну трасу аероекспресу довжиною 30 км. "Повітряний експрес" має з'єднати залізничним сполученням залізничний вокзал Києва та аеропорт "Бориспіль".

Кредит був наданий Україні ще в 2011 році. Проте будівельну угоду було укладено лише через два роки.

Нагадаємо, 26 квітня прем'єр-міністр Микола Азаров повідомив, що зараз з китайською стороною опрацьовується питання участі українських юридичних осіб в реалізації національного проекту.

Раніше у Держінвестпроекту, очолюваного Владиславом Каськівим, були зауваження до окремих положень проекту технічної угоди: початковий текст містив пункти, які суттєво погіршували умови реалізації нацпроекту "Повітряний Експрес" для української сторони. Зокрема, в документі було прописано, що всі роботи, пов'язані з проектом, велися без українських учасників, без використання української робочої сили. !zn

Читайте також:

У Каськіва усунули "останні перешкоди" для початку будівництва китайцями електрички до Борисполя

Регіонал запропонував звільнити китайську електричку до Борисполя від усіх податків

Азаров розповів про свою "блакитну мрію"