UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна відкриє два логістичних маршрути в обхід Польщі

Один із них стосуватиметься вантажних перевезень.

Уряд України погодив відкриття нового пункту пропуску для пасажирського транспорту з Угорщиною – «Велика Паладь – Надьгодош» та запуск пропуску  порожніх вантажівок через пункт пропуску «Лужанка – Берегшурань», повідомило Міністерство інфраструктури України.

Пункт пропуску «Велика Паладь» працюватиме для легкових автомобілів, а основна мета його відкриття – зменшення навантаження на інші пункти пропуску, які перетинає транспорт з вантажем. 

Інший пункт пропуску, «Лужанка», наразі працює для легкових автомобілів, однак прийнятими змінами до угоди з Угорщиною згодом його зможуть перетинати і порожні вантажівки вагою понад 7,5 тон.

Як повідомив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков, тепер відповідні зміни має схвалити угорський уряд, з яким вже проводять роботу для отримання погоджень.

Кубраков зазначив, що через Угорщину припадає лише близько 10% вантажопотоку з України, зважаючи на недостатню пропускну здатність українсько-угорського кордону. Наразі з Угорщиною працює п’ять  пунктів пропуску, з них для вантажівок лише один – «Чоп – Захонь». За добу його на виїзд з України може перетинати близько 250 вантажівок.

Читайте також: Блокада польського кордону: аграрії вважають, що страйк не пов'язаний з українським зерном

Сьогодні глава уряду Денис Шмигаль та представники Мінінфраструктури провели виїзне засідання уряду у Львові. Основним питанням засідання була ситуація з блокадою на кордоні України та Польщі, де фермери та інші протестувальники періодично блокують вантажні перевезення з листопада 2023 року.

«Готуємо чіткі кроки та конкретні пропозиції. З польською стороною плануємо провести прагматичний діалог, і готові до розумних компромісів», - зазначив Шмигаль.

Читайте також: Страйк польських перевізників посилюється: заплановано акції на литовському та німецькому кордонах

На початку тижня президент Володимир Зеленський заявив, що блокада на українсько-польському кордоні демонструє ерозію солідарності, а причина не в зерні, а в політиці, оскільки через Польщу проходить лише 5% українського експорту зерна.

Тим не менше 20 лютого у Польщі фермери та представники інших спільнот на день повністю заблокували рух вантажного транспорту на кордоні Польщі та України на шести пунктах пропуску. У тому числі польські протестувальники у Медиці перекрили залізничну колію і висипали з контейнера кукурудзу, яку везли з України в Німеччину.

У четвер прем'єр-міністр Польщі Дональд Туск заявив, що кордон між країнами розблокують для гуманітарних та військових вантажів, а пункти пропуску на кордоні України та визначені ділянки автомобільних та залізничних доріг додадуть до переліку об'єктів критичної інфраструктури, що означатиме інший тип організаційного режиму на дорогах і коліях.

Інтеграція у європейську спільноту — це і про негативні сторони ЄС і фермерські протести як незмінний атрибут політичних спекуляцій. Так, усе, що відбувається зараз на польсько-українському кордоні, обурює. Але емоції — найгірший порадник у цій ситуації, які і недалекоглядність. Але ми подали заявку на членство у ЄС і маємо вже розучувати свою партію, бо наш голос — гучний, і багатьом це вже не подобається. Про природу фермерських протестів читайте у статті редакторки економіки Юлії Самаєвої "Розблокування кордону сьогодні, не вирішить наших проблем завтра. Чому нас вчать польські фермери".