UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Білорусії націоналізували підконтрольний українській "Мотор Січі" завод

Лукашенко особисто вирішив відвідати знову державний завод.

Президент Білорусії Олександр Лукашенко заявив про передачу ВАТ "Оршанський авіаремонтний завод", контрольний пакет акцій якого належить українському ПАТ "Мотор Січ", у власність держави. Згідно з повідомленням прес-служби білоруського президента вже "підготовлений процес повернення заводу у власність держави". Зокрема Лукашенко доручив до кінця липня вирішити всі питання щодо відомчої підпорядкованості підприємства.

"Власника вже тут немає (акціонери - українське ПАТ "Мотор Січ" і білоруське ЗАТ "Системи інвестицій та інновацій"). Всі власники, які тут були, самі відмовилися від цього заводу. Тому дійте. Це державне підприємство з сьогоднішнього дня", - заявив Лукашенко під час відвідин підприємства у середу, 11 липня.

Він також висловив низку нарікань на адресу міністерства транспорту і комунікацій за те, що воно в попередній період самоусунулося від ситуації на заводі, оскільки "в даному випадку відсутність у власності держави акцій не могло служити виправданням".

"Завод повинен працювати, чого б це ні коштувало. Заводу не тільки бути, цей завод повинен мати перспективу розвитку", - сказав білоруський президент, додавши, що у випадку труднощів з постачанням комплектуючих необхідно шукати нові варіанти, диверсифікувати партнерські зв'язки, самостійно освоювати випуск тих чи інших деталей.

Як заявив агентству "Інтерфакс-Україна" в середу джерело в керівництві ПАТ "Мотор Січ", рішення керівництва Білорусі про передачу ОАРЗ в держвласність буде врегульовано з "Мотор Січ" найближчим часом.

Нагадаємо, в травні 2018 року генеральна прокуратура Білорусії за підсумками перевірки причин невиконання інвестдоговору порушила кримінальну справу відносно службових осіб ПАТ "Мотор Січ" і колишнього гендиректора ОАРЗ за заподіяння шкоди в особливо великому розмірі

ВАТ "Оршанський авіаремонтний завод" є провідним підприємством в Білорусі з капітального ремонту різних модифікацій вертольотів Мі-8 (Мі-17), Мі-24 (Мі-35). Підприємство має аеродром класу "Б", який сертифікований для експлуатації повітряних суден типу Ан-124, Іл-76, вертольоти всіх типів.

Згідно з розпорядженням президента Білорусі в 2011 році між республіканським Мінтрансом, АТ "Мотор Січ" і ЗАТ "Системи інвестицій та інновацій" був укладений інвестиційний договір щодо комплексного розвитку ОАРЗ. Українська компанія отримала близько 60% заводу, білоруська - близько 40%. Вони планували до 2017 року вкласти в модернізацію виробничих потужностей млн, створити понад 300 робочих місць. Джерело, близьке до одного з акціонерів, говорив, що виконання інвестиційної програми перешкодив конфлікт Росії з Україною, оскільки "Мотор Січ" купувала білоруський завод з прицілом на російський ринок.

У травні почесний президент ПАТ "Мотор Січ", народний депутат В'ячеслав Богуслаєв заявив, що з моменту придбання у 2012 році контрольного пакета акцій ОАРЗ, на той час проблемного та виставленого владою Білорусі на приватизацію, "Мотор Січ" вклала в розвиток авіаремзаводу в різних формах млн.