У минулому році імпорт автотранспорту коштував Україні 2,6 млрд дол. Це при загальному дефіциті зовнішньої торгівлі товарами в 6,3 млрд дол. і постійній загрозі нового витка девальвації. Ситуацію погіршує той факт, що понад половини техніки, на яку витрачається валюта, є контрабандним секонд-хендом.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Михайло Резнік, заслужений економіст України, президент асоціації "Укравтопром". За його словами, вже більше 40% первинного ринку легкових автомобілів складають машини з пробігом, імпорт яких був лібералізований в 2016-му. І все це на тлі тотального беззаконня в питанні ввезення авто з іноземними номерами, що, прямо кажучи, вбиває вторинний ринок, на якому формується фінансовий потенціал споживача для купівлі нового автомобіля, у тому числі виробленого в Україні.
"Прикриваючись тезою - забезпечити українців доступними авто, другий рік поспіль відбувається руйнування і сучасного цивілізованого ринку, який створювався роками і в який були вкладені мільярди інвестицій, - зазначає експерт. - І якщо стан справ з пільгами на легковий секонд-хенд має зрозумілі в часі ліміти, грошову оцінку і податкові відрахування, то історія з "евробляхами" набуває ознаки масового правового нігілізму".
Автор підкреслює, що ввезення в країну нелегальними схемами легкових іномарок, технічний стан більшості з яких не витримує будь-якої критики, в рази перевищує обсяги первинних реєстрацій всіх автотранспортних засобів.
Детальніше про проблеми автомобілебудування читайте в матеріалі Михайла Резніка "Український автопром: втрачені шанси та нереалізовані надії" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".