Продуктові рітейли заявляють, що вартість товарів, які купують українці в супермаркетах і магазинах, вже включає витрати на роботу та обслуговування генераторів. Водночас витрати, необхідні для роботи супермаркету під час планового відключення, за твердженням представників цих рітейлів, компенсуються з доходів бізнесу. Про це повідомляється в опитуванні представників найбільших торговельних мереж України, яке публікує "Інтерфакс-Україна".
Наскільки подорожчало обслуговування в супермаркетах?
Використання генераторів для роботи торговельних об'єктів під час відключень вдвічі, а іноді втричі дорожче, ніж робота від звичайної електромережі. Такі підрахунки зробили представники мереж супермаркетів "АТБ" і Auchan. Дефіцит електричної енергії змушує виробників товарів, на думку представників торгівлі, включати у вартість продукції певні амортизаційні відрахування щодо експлуатації генераторів, а також компенсаційні виплати для підтримки автономної енергетичної системи виробників.
Логістика для порятунку продуктів та алгоритм під час тривалого відключення
Регулярні обмеження електричної енергії також вплинули на логістику продуктів для того, щоб скоротити до мінімуму час на доставку і мінімізувати ризики втрати якості продукції. Деякі супермаркети запроваджують спеціальні алгоритми дій у разі тривалого відключення електричної енергії. Ці алгоритми спрямовані на вивезення продуктів до місць, де можна зберігати їх в охолодженому стані та за належних санітарних умов.
Як повідомлялося раніше, у десятці лідерів за чистим доходом в Україні за 1 квартал 2024 року є сировинні та ті, що обслуговують сировинні видобувні енергетичні виробництва, компанії, які є власністю держави. Також у списку – продуктові мережі рітейли та енергетичні і логістичні компанії.