Аналітики 3. Ситуація у цій сфері виявилася сумною.
У рейтинг Transparency International увійшли 100 порталів - потрапили у вибірку сайти всіх міністерств, обласних державних адміністрацій, Ради міністрів Криму, центральних органів виконавчої влади з особливим статусом, 25 "найкращих" міст з рейтингу, складеного журналом "Фокус", і 25 держпідприємств з найбільшим обсягом держзакупівель в 2012 році, пише "Коммерсант-Украина".
За словами президента Transparency International-Україна 3, результати досліджень виявилися гіршими за найпесимістичніші оцінки експертів:
"Жоден з досліджуваних порталів не дотягнув навіть до мінімально необхідного рівня відкритості. Ми сподівалися побачити результати вище 50 балів зі 110 можливих. А виявилося, що лідер рейтингу набрав лише 22 бали", - повідомив він.
Виявилося, що ані сфера роботи держоргану, ані обсяги бюджету, якою він розпоряджається, не визначають рівень його відкритості.
Лідером рейтингу стало держпідприємство НАЕК Енергоатом, за ним ідуть три міські ради з різних регіонів - Рівненська, Броварська (Київська область) і Севастопольська. При цьому в числі абсолютних аутсайдерів опинилися міськради, а також обласні державні адміністрації та Ради міністрів Криму.
У раді міністрів Криму, що роздідида останнє місце з Трускавецькою і Бучацькою міськрадою, знають про цю проблему.
"Ми отримували зауваження від Кабінету міністрів і зараз модернізуємо свій сайт. Так що ситуація незабаром буде виправлена - може, навіть протягом місяця", - повідомила прес-секретар голови Ради міністрів Криму.
Transparency International також повідомляє, що не краща ситуація і з прозорістю деяких електронних ресурсів центральних органів виконавчої влади. Так, Міністерство енергетики та вугільної промисловості набрало 5 балів, а МЗС - 6 балів зі 110 можливих, що означає відсутність на їхніх сайтах навіть базової інформації.
Згідно з рейтингом Transparency International, провальним для органів влади став етап реалізації проектів - інформація про нього зовсім не публікується. Ця проблема пов'язана з недосконалістю закону про державні закупівлі, який не вимагає достатньої відкритості держструктур.
"Закон написаний з метою витрачати державні гроші чесно, а про те, щоб витрачати їх ефективно, мова не йшла", - додає Хмара.
Зазначимо, що уряд готує нову редакцію закону про 3. У Кабміні запевняють, що запропоновані зміни спрямовані на підтримку насамперед вітчизняного виробника при здійсненні процедури державних закупівель. !zn
Читайте також:
Transparency International пов'язала високий рівень корупції в Україні з Межигір'ям
При підготовці до Євро-2012 19 млрд грн було витрачено неефективно
На ремонті доріг чиновники "нагріли" 177 млн грн
Вітчизняних виробників підтримають новою редакцією закону про держзакупівлі