UA / RU
Підтримати ZN.ua

Танкери з нафтою РФ “застрягли” в морі через нові санкції США

Захід намагається розплутати складну мережу компаній, щоб закрити лазівки в обході обмежень.

Чотири танкери з російською нафтою й нафтопродуктами опинилися в “морській пастці”, після того, як США запровадили проти суден нові санкції за зв'язок з Іраном, повідомляє Reuters.

Читайте також: В Індії досі не продовжили річний контракт на постачання російської нафти – Reuters

Це демонструє посилення співпраці Москви й Тегерана на тлі західних санкцій, а також те, як Захід намагається розплутати складну мережу компаній, щоб зменшити лазівки в обході обмежень і доходи обох країн.

4 квітня Сполучені Штати запровадили санкції проти судноплавної компанії Oceanlink Maritime DMCC та її суден, посилаючись на роль у перевезенні товарів в інтересах іранських військових.

США використовують фінансові санкції, щоб ізолювати Іран і позбавити його можливості фінансувати свої маріонеткові групи на Близькому Сході, а також підтримувати війну Росії проти України, заявили в Міністерстві фінансів Штатів.

До списку суден, що потрапили під санкції, увійшли три паливні танкери, які завантажили нафтопродукти в лютому-березні, а також танкер з сирою нафтою, який завантажив російську нафту на початку квітня.

Велике судно для перевезення нафти Anthea завантажило близько 200 тисяч метричних тонн російської нафти марки Urals в Лаконській затоці поблизу Греції через окремі перевантаження з корабля на корабель наприкінці березня і наразі стоїть на якорі в Суецькому каналі з нафтою на борту.

Читайте також: Санкції США перешкоджають зусиллям Росії з ремонту нафтопереробних заводів — Reuters

За даними Лондонської фондової біржі, судно залишається на якорі в Суецькому каналі з початку квітня.

Ще один танкер, що перебуває під санкціями, Elsa, завантажив близько ста тисяч метричних тонн мазуту в березні під час перевантаження з судна на судно поблизу грецького порту Каламата. Мазут був доставлений до Каламати з російських портів у березні. Elsa стоїть на якорі біля Сінгапуру з початку квітня.

Інше судно, Hebe, завантажило сто тисяч тонн мазуту в російських портах Санкт-Петербург і Усть-Луга. Танкер прямує до Суецького каналу, але кінцевий пункт призначення поки що невідомий.

Судно Baxter, завантажене нафтою в порту Новоросійська прямувало до Індії. Танкер дрейфує в Аравійському морі з 5 квітня, свідчать дані судноплавства.

"Нещодавні дії проти кораблів, пов'язаних з іранськими військовими, свідчать про серйозні зміни: деякі з цих суден, які раніше займалися обходом санкцій для Ірану, почали співпрацювати з Росією. Ці кораблі зіштовхуються з серйозними перешкодами через вторинні санкції. Порти по всьому світу, швидше за все, відмовлять їм у вході, щоб уникнути наслідків порушення цих санкцій", - каже керівник штабу американської правозахисної групи, яка відстежує пов’язаний з Іраном рух танкерів за допомогою супутникових даних, Клер Юнгман.

Російські постачальники нафти навряд чи будуть використовувати ці судна або будь-які інші, надані підсанкційною судноплавною компанією, що може призвести до скорочення і без того невеликого тоннажу, задіяного в торгівлі нафтою РФ.

Читайте також: Міністр оборони США розкритикував удари України по російських нафтопереробних заводах

Раніше повідомлялося, що російська нафта знову торгується значно вище цінового ліміту G7, який встановлений для того, аби позбавити Москву доходів для війни проти України.

РФ навчилася обходити обмеження ціни на свою нафту і це змушує G7 та союзників шукати шляхи посилення контролю.

Про те, як працює тіньовий експорт російської нафти розповідали Артем Куюн та Іван Марченков у статті “Хто допомагає Росії обходити нафтові санкції, в тому числі і за рахунок України?”.