UA / RU
Підтримати ZN.ua

Страйк польських перевізників: безперешкодно не пропускають навіть гуманітарку та ліки

Страйкарі приїжджають на кілька годин і повертаються додому, а українці живуть в машинах.

Поляки, що приймають участь в страйку перевізників на кордоні, створюють перешкоди для ввезення гуманітарної допомоги. Хоча обіцяли зробити виключення. Про це пише LIGA.net з посиланням на польського волонтера, голову об’єднання Pogoń Ruska Рафал Рошкєвича.

Щоб завести до України медичне обладнання для прифронтових госпіталів і тактмед, йому довелось провести 40 годин в очікуванні на можливість перетнути кордон у пункті пропуску Гребенне – Рава-Руська.

"На прикордонному переході в Гребенному, перед польським шлагбаумом, на обох смугах дороги "ялинкою" розставлені вісім фур. Вони розташовані так, щоб між ними міг проїхати легковий автомобіль або автобус, але не вантажівка", – сказав Рошкєвич.

Біля страйкарів поставлено намет, де смажать сосиски. Поруч — біотуалети. Поліція весело балакає зі страйкарями, їсть ковбаски. Без жодних спроб втрутитися.

Тим часом черга з вантажівок, які хочуть потрапити з Польщі в Україну, тягнеться трохи більше ніж на 60 км – аж до Замостя.

Читайте також: Україна евакуюватиме перевізників, які застрягли на польському кордоні

Щоб страйкарі пропустили машину через кордон, водіям потрібно іти з ними на переговори та пояснювати: везуть товар з категорій, які ті обіцяли пропускати. Наприклад, гуманітарку, розповів волонтер. Далі треба чекати, доки учасники блокади дозволять машині проїхати – пропускають по одній машині на кілька годин.

Рошкєвич також зауважив, що поки українські водії сидять у своїх TiRах, страйкарі приїжджають на кілька годин, відбувають зміну і повертаються додому. "Тому українці позбавлені можливості заробити, а поляки, які страйкують, ні", – сказав волонтер.

Він також нагадав, що політик Рафал Меклер, який є одним з лідерів страйку, також був одним із лідерів кампанії "Це – не наша війна", яка мала зменшити бажання поляків допомагати Україні.

Читайте також: Польща завершила розслідування щодо "зернової кризи" через збільшення експорту з України

6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Ягодин-Дорогуськ» та «Рава-Руська-Гребенне». Представники транспортних компаній вимагають повернути дозволи на комерційні перевезення для України.

Голова «Укртрансбезпеки» Євген Зборовський повідомляв, що вимови страйкарів — створити окрему чергу для машин під номерами ЄС та обмежити кількість дозволів на вантажні перевезення до 180 тисяч із кожної сторони — як було до повномасштабної війни.

23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску — «Медика», який межує з українським ПП «Шегині». Рух вантажного транспорту ускладнений.

У Міністерстві інфраструктури України мають надію, що новий уряд Польщі допоможе розблокувати кордон.