UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ставицький хоче спільно з китайцями побудувати в Україні ще один НПЗ

Голова Міненерго заявив, що Китай веде переговори з Україною про будівництво нафтопереробного заводу в Херсонській або Одеської області. НПЗ планують орієнтувати на експорт нафтопродуктів і переробку сировини з шельфу. Втім, для того щоб проект став успішним, доцільніше було б завантажити його російською нафтою, а орієнтуватися на внутрішній ринок, за умови зміни податкової політики.

Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький заявив у середу, що Кабінет міністрів веде переговори про будівництво нафтопереробного заводу (НПЗ) з китайськими інвесторами.

"Зараз розглядають два майданчики - у Херсонській області на базі НПЗ, у якого вже є власник і з якими ми ведемо переговори, і в Одеській області на новому майданчику",- сказав глава відомства. За словами міністра, очікуваний розмір інвестицій складе $ 1,5-2 млрд. Назву інвестора він не уточнив.

Як розповіло джерело у Міненерго, новий завод буде побудовано поблизу терміналів з експорту нафтопродуктів. "У минулому році ми підписали кілька угод щодо освоєння шельфу Чорного моря. Зокрема, видобуток нафти і газу там планують Exxon/Mobil, Eni, EDF та інші компанії. Ця нафта з'явиться вже через три-чотири роки, і, переробивши її на новому підприємстві, отримані нафтопродукти можна буде експортувати до країн Чорноморського басейну та на середземноморський ринок",- заявив співрозмовник "Комерсант-Україна" у відомстві.

Джерело у групі "Континіум", яка володіє Херсонським НПЗ, заявило, що компанія ні з ким не веде переговори про купівлю заводу. "Більше того, ми маємо намір розвивати його самостійно",- заявив він. Раніше генеральний директор автозаправної мережі WOG, що входить до складу "Континіуму", Сергій Корецький заявляв, що група розраховує реконструювати і запустити Херсонський НПЗ протягом 2,5-3,5 років, вклавши $ 1,1-1,2 млрд.

Експерт Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук зазначає, що на чорноморському та середземноморському ринках нафтопродуктів сьогодні існує профіцит бензину і дизпалива. "У Болгарії та Румунії досить потужна нафтопереробка. Заводи цих країн можуть запропонувати продукцію, що відповідає європейським стандартам, за низькими цінами",- говорить пан Корольчук. На його думку, набагато цікавіше було б продавати ці продукти на українському ринку, але за умови, що уряд зможе захистити його від демпінгу з боку Білорусії та Росії.

Будівництво ще одного НПЗ в Україні зараз не виглядає доцільним. Згідно з оперативними даними об'єднання "Укрнафтохімпереробка", за підсумками 2013 року українські НПЗ переробили всього 3,5 млн т нафти. При цьому потужності вітчизняних заводів становлять близько 40 млн т. Все ж, для того щоб повністю задовольнити попит на українському ринку, необхідно близько 16 млн т. Низький обсяг переробки пояснюється незахищеністю внутрішнього ринку від постачання більш дешевого білоруського і російського палива, виробленого з недорогої нафти РФ.

Експерт консалтингової компанії Upeco Олександр Сіренко вважає, що для початку шельфового видобутку нафти необхідно як мінімум п'ять років, тоді як завод може бути збудовано за два-три роки. "Тому набагато розумніше було б спочатку побудувати його для прийому російської трубопровідної нафти. Однак для цього необхідно домовитися з постачальниками в Росії і добудувати сполучні нафтопроводи з магістральними. Останнє вимагатиме додаткових інвестицій у розмірі $ 250-300 млн",- каже Сіренко. !zn

Читайте також:

Україна має намір викупити у "Роснефти" 50% Лисичанського НПЗ

Кабмін дозволив експорт нафти і відмовився від обмеження імпорту м'яса і сала, вугілля і коксу