Після 32 років роботи на російському ринку компанія McDonald's оголосила про продаж свого російського бізнесу. Про це повідомляє The New York Times.
"Після більш ніж трьох десятиліть в Росії, McDonald's - ікона способу життя і капіталізму США - продає свій російський бізнес, оскільки він планує повністю покинути країну", - йдеться в повідомленні.
З посиланням на заяву компанії, видання зазначає, що цей крок є значним відходом для бренду.
"Це складне питання, яке не має прецедентів і з глибокими наслідками", - наголосив виконавчий директор McDonald's Кріс Кемпчинський.
Водночас він підкреслив, що ніякі наслідки не переважають кризу, яку спричиняє війна в Україні.
З цих же мотивів виконавчий директор McDonald's відкинув можливу критику компанії, стосовно того, що залишаючи російський ринок компанія погіршує доступ до їжі й спричиняє безробіття десятків тисяч простих громадян в Росії.
"Це було непросте рішення, і його не буде просто виконати, враховуючи розмір нашого бізнесу і поточні проблеми роботи в Росії", - написав Кемпчинський.
McDonald's планує продати свій бізнес місцевому покупцеві.
Покупець більше не буде використовувати назву McDonald's, логотип або брендинг, оскільки McDonald's збереже свої торгові марки в Росії.
Водночас співробітники McDonald's в Росії гарантовано отримають роботу, хто б не був цим покупцем бізнесу.
В результаті цього кроку Росія зафіксує списання до $1,4 млрд інвестицій і визнає "втрати від конвертації іноземної валюти", йдеться в заяві McDonald's.
Також зазначається, що McDonald's інвестував мільярди доларів у свою мережу поставок і ресторани в Росії.
Нагадаємо вихід McDonald's з Росії завдав йому в 2,5 раза більше збитків, ніж очікувалося. Мережа понесла збитків у розмірі $127 млн на тлі зупинки ресторанів в Україні та закриття в Росії. При цьому спочатку очікувалося, що збитки не мають перевищити 50 мільйонів доларів.
McDonald’s на невизначений термін закрив майже 850 ресторанів у Росії на початку березня. Ця подія не залишила байдужими росіян, які почали перепродувати на сайтах оголошень їжу з McDonald's за завищеними цінами.
На тлі негативного резонансу росіян почали годувати обіцянками, що McDonald’s повернеться за півтора місяця.
Для заспокоєння москвичів навіть запустили "альтернативи" McDonald's - фургони МакТрёшки (фудтрак у вигляді матрьошок), в яких продаватимуть бургери, млинці та інший фаст-фуд.
McDonald's має 39 000 ресторанів у більш ніж 100 країнах.