UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Солдатськими податками" фінансують старі схеми розкрадання грошей із місцевих бюджетів

Місцева влада віддає перевагу ремонту доріг, а не безпеці регіону.

Податки із солдатських зарплат дозволяють розпорядникам місцевих бюджетів почуватися не гірше, ніж до війни. Оскільки всі схеми розкрадання грошей активно використовують. Про це пише Юлія Самаєва, редактор економіки ZN.UA у статті «Пріоритети пройдисвітів».

На думку автора, місцева влада могла б направити гроші на безпеку регіону, на потреби ТрО ЗСУ, але вони цього не хочуть. Влада на місцях продовжує фінансувати дороги, тобто просто красти гроші з бюджету.

До речі, утримання доріг це навіть не будівництво, тож може тривати вічно.

«Ми проаналізували та порівняли витрати на дороги та безпеку лише в областях, прилеглих до зони активних чи можливих бойових дій. Тому що пріоритетність у витратах для них має бути приблизно однаковою. Погодьтеся, вимагати від затишних Черкащини чи Хмельниччини такого ж рівня тривожності та підготовки до зустрічі ворога, як у харків'ян чи сумчан несправедливо. Також, на жаль, нам не вдалося отримати повну картину по Миколаївській області, що можна пояснити з урахуванням обставин. Отримане порівняння - промовисте (див. рис.). Дорожнім ремонтам – все, безпеці – решта», - пише автор.

На думку Самаєвої, винятком із правила, а заразом і орієнтиром справедливого розподілу витрат є багатостраждальна Харківщина, де «дорожні» обсяги можна порівняти з обсягами «безпеки», причому потреба в латанії доріг справді виправдана існуючими руйнуваннями. Також здивувала Рівненщина та Волинь. У цих регіонах чимало пішло «на дорожні заплати», але й на безпеку грошей не пошкодували в очікуванні настання з півночі.

"Витрати на утримання доріг перевищують видатки на ТрО, громадську безпеку та мобілізацію в десятки разів: Сумщина — на дороги 218 млн грн, на безпеку 5 млн, Чернігівщина — на дороги 153 млн, на безпеку 5,5 млн, Одещина — на дороги 242 млн, на безпеку 12 млн, Київщина — 130 млн проти 13 млн, Житомирщина — 443 млн проти 4,8 млн грн. У Дніпропетровщини, до речі, видатки на безпеку та ТрО — рекордні 280 млн грн, але все псують ще більш рекордні 2 млрд грн на дорожні роботи. Тим більше що Дніпропетровська область має один із найбільших бюджетів (після Києва) в обсязі понад 11 млрд грн, і ці сотні мільйонів для неї — цілком співмірні витрати. На відміну від 18% від бюджету, витрачених на ремонт доріг", - йдеться у матеріалі.

Більше матеріалів Юлії Самаєвої   читайте за посиланням.