UA / RU
Підтримати ZN.ua

Система вантажного тарифоутворення «Укрзалізниці» має ґрунтуватися на диференціації, а не «зрівнялівці» – експерт

Система, за якою «Укрзалізниця» утворює тарифи для перевезення вантажів, повинна ґрунтуватися на європейських принципах диференціації та передбачати введення коефіцієнтів. Таку заяву зробив президент Об'єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, коментуючи питання «гармонізації» вантажних тарифів, яке УЗ подала до уряду, передає «Главком».

«Системи класів вантажів, яка зараз є, не влаштовує. Вартість перевезення різних вантажів різна, тому і тарифи мають бути різними. Але повинні бути не класи. До прикладу, у Польщі є базова ставка, до якої додається коефіцієнт – залежно від маршруту та супутніх послуг», – пояснив Каленков. 

Він додав, що для різних вантажів коефіцієнти відрізняються. Наприклад, коли вантажовідправник відправляє не 60 вагонів, а один, або якщо працює сезонно, або якщо використовує більше проміжних або сортувальних станцій. 

Каленков розповів, що за такою системою працюють в Польщі. Там за його словами, тарифний збірник поміщається на двох аркушах, тоді як в Україні їх цих паперів ціла купа. Каленков переконаний, що УЗ влаштовує такий стан речей в першу чергу тому, що вони можуть робити, що заманеться.

На думку президента «Укрметалургпрому», якщо брати до уваги «гармонізацію», пропоновану «Укрзалізницею», то початковий вантажний тариф необхідно значно зменшити. А систему тарифоутворення при цьому необхідно змінити на основі таких коефіцієнтів.

«Треба прибрати систему класів. Але одночасно, в цей самий момент, ввести іншу систему. Ми обговорюємо проблему уніфікації класів в енергетиці, і це те саме», – наголосив Каленков.

Він додав, що згідно з директивами ЄС, тарифи монополій мають бути економічно обґрунтовані. І при різній вартості послуг, має встановлюватися різний тариф. Інакше, підсумував Каленков,  це кроссубсидування.

Нагадаємо, УЗ подала до Кабінету міністрів план «гармонізації» тарифів на перевезення. У разі його схвалення, за перевезення будматеріалів потрібно буде платити на 52% більше, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

 Своєю чергою президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ збільшить тарифи на вантажоперевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.