UA / RU
Підтримати ZN.ua

Румунія збільшує пропускну здатність своїх шляхів для збільшення експорту зерна з України

Лоцманів у серпні стане більше, що на 50% збільшить пропускну здатність каналу Дунай – Чорне море

На тлі військової ескалації з боку Росії у Чорному морі та ризиків для світової торгівлі продовольством, Румунія планує швидко розширити один з ключових транзитних маршрутів для зерна з України – Дунаєм. Країна планує відкрити нові пункти перетину кордону з Україною, збільшити кількість персоналу на існуючих переходах і залучити відставних і військових лоцманів, щоб прискорити транзит суден через дунайські канали. 

«Ми перебуваємо в тісному контакті з Україною, щоб визначити найкращі варіанти для збільшення і прискорення цього транзиту. Ситуація з безпекою, звичайно, не проста, але ми дуже налаштовані продовжувати допомагати Україні», – сказала міністр закордонних справ Румунії Лумініца Одобеску, повідомляє Bloomberg.

Читайте також: Румунський порт зможе збільшити прийом зерна з України, але є обмеження

Країна вже сприяла транзиту понад 20 мільйонів тонн зерна з України, що становить близько половини з 41 мільйона тонн, перевезених так званими європейськими «смугами солідарності» з початку російського вторгнення. 

Вже наступного місяця кількість лоцманів на Сулінському річковому каналі в Румунії (канал Дунай – Чорне море) почне поступово збільшуватися до 60 з нинішніх 40 за рахунок повернення відставників і капітанів флоту. Це збільшить пропускну здатність каналу на 50%, повідомив Габріель Ковріг, чиновник, відповідальний за лоцманське судноплавство.

Читайте також: Обстрілами портів Росія має намір спровокувати глобальну продовольчу кризу – МЗС Румунії

Вихід Росії із зернової угоди та обстріли портової інфраструктури викликали занепокоєння щодо продовольчої безпеки в Африці, де близько половини країн імпортують більше третини пшениці з України та Росії, а також посилили тиск на існуючі «смуги солідарності», створені Європейським Союзом. Румунський порт Констанца, найбільший чорноморський порт ЄС, наразі є найкращим варіантом для українських компаній через близькість та рівень витрат.

Проте, оскільки Румунія сама є великим експортером зерна, зростає ризик переповнення як у портах, так і на сухопутних маршрутах. На існуючих пунктах перетину кордону з Україною вже стоять кілометрові черги вантажівок, а на Дунаї – десятки суден.

Читайте також: Україна може перевозити зерно через води Румунії та Болгарії - посол

Російські атаки на українські річкові порти, в тому числі на Дунаї, змусили деякі екіпажі суден остерігатися заходити туди. Незважаючи на все це, Румунія збільшила пропускну здатність порту Констанца, модернізувала і відновила закрите залізничне сполучення з Україною і працює над залученням вкрай необхідних лоцманів для проведення суден через канал до українських портів на Дунаї. 

Нагадаємо, що внаслідок російської атаки на український порт Рені 24 липня було пошкоджене румунське судно. Президент Румунії Клаус Йоганні заявив, що атаки РФ інфраструктури на Дунаї створюють серйозні ризики для безпеки в Чорному морі. Через атаку росіян порту пшениця на світових ринках подорожчала до найвищого рівня за останні п'ять місяців.