Уряд Румунії 8 вересня планує затвердити план модернізації дорожньої інфраструктури в чорноморському порту Констанца в рамках масштабніших інвестицій у порт, які можуть сприяти збільшенню транзиту українського зерна, повідомляє Reuters.
Констанца є одним із найбільших альтернативних експортних маршрутів України, куди зерно доставляється автомобільним, залізничним та баржовим транспортом по Дунаю.
Україна є одним із найбільших у світі експортерів зерна, і представники румунського уряду заявили, що найближчими місяцями вони мають намір подвоїти щомісячний обсяг транзиту українського зерна до Констанци до 4 млн тонн.
Уряд Румунії модернізував десятки залізничних ліній, що з'єднують країну з Україною, а на Дунаї ведуться роботи зі збільшення пропускної спроможності барж, у тому числі за рахунок найму лоцманів та забезпечення можливості навігації у нічний час.
У порту Констанца міністерство транспорту коштом Європейського Союзу відремонтує або зміцнить існуючу інфраструктуру, побудує нові дороги, під'їзні пандуси та кільцеві розв'язки, а також запустить систему управління рухом у цифровому форматі.
"Це очевидний доказ того, що Румунія докладає серйозних зусиль для підтримки України, забезпечуючи транзит зерна, а також для об'єднання регіону", - заявив на засіданні уряду прем'єр-міністр Марчел Чолаку.
Роботи в порту, вартість яких складе 721,3 млн леїв (155,67 млн дол. США), розраховані на 36 місяців.
До липня цього року значна частина українського зерна мала можливість виходити на експорт з чорноморських портів завдяки «зерновій угоді», укладеній за посередництва ООН і Туреччини, згідно з якою росіяни були зобов’язані не стріляти по торговим суднам. У липні Росія вийшла з угоди і почала обстрілювати порти, що знову заблокувало цей шлях експорту. Про те, як турецький президент Реджеп Ердоган намагався вирішити цю проблему на зустрічі з президентом країни-агресора Владіміром Путіним 4 верксня, розповідає Володимир Кравченко у статті «Зернова угода по-новому? Чи піде Україна на поступки «дорогим друзям» Путіну та Ердогану».