У Румунії третього серпня заявили, що протягом наступних двох днів розмитнять до 30 суден, які очікують на в'їзд в Румунію з українських портів на річці Дунай, які піддалися російському удару в ніч на 2 серпня. Це свідчить про те, що торгівля не зупинилася, незважаючи на напад Росії на головний річковий порт України, зазначає Reuters.
Дані відстеження комерційних суден показують, що Дунай та його гирло переповнене суднами, які намагаються потрапити в українські порти і вийти з них.
«Ми намагаємося впоратися з цими скупченнями якнайшвидше, щоб розвантажити Дунай. Ми розмитнимо близько 30 суден за два дні, принаймні 12 сьогодні, якщо не 14, а решту завтра», – сказав агентству Reuters Флорін Узумтома, директор з навігації Румунського агентства з управління Дунаєм.
Узумтома повідомив, що в травні і червні адміністрація оформила рекордно велику кількість суден, що прибули з українських внутрішніх портів, – понад 477 на місяць.
«Травень і червень були піковими, і ми очікуємо, що серпень також буде піковим, незважаючи ні на що», – сказав він.
Україна є одним з найбільших світових експортерів зерна, а Росія вже більше двох тижнів атакує її сільськогосподарську і портову інфраструктуру після того, як відмовилася продовжити роботу зернового коридору Чорним морем.
До того, як Росія вийшла з угоди, на дунайські порти припадало близько чверті українського експорту зерна. Зерно завантажується на баржі, відправляється вниз по річці через територіальні води Румунії, члена НАТО, і далі – з румунського чорноморського порту Констанца. Рух через річку є останнім водним маршрутом з України для експорту зерна, оскільки Росія фактично відновила свою фактичну блокаду, погрожуючи судам у Чорному морі.
Нагадаємо, що президент Румунії Клаус Йоганніс заявив, що постійні атаки Росії на цивільну інфраструктуру України на Дунаї прирівнюються до військових злочинів.
Раніше міністр закордонних справ Румунії Лумініца Одобеску заявила, що румунська влада тісно співпрацює з Україною задля прискорення транзиту зерна. Задля цього відкриють нові пункти перетину кордону з Україною, збільшити кількість персоналу на існуючих переходах, а також залучать відставних і військових лоцманів, щоб прискорити транзит суден через дунайські канали.